اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان البرز خبر داد

14 هزار زن سرپرست خانوار البرزی تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: این نهاد از 14 هزار زن سرپرست خانوار حمایت می‌کند.

14 هزار زن سرپرست خانوار البرزی تحت حمایت کمیته امداد

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طیف‌های مختلفی از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته و حمایت‌های ویژه از آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از جامعه تحت پوشش زنان در استان البرز را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و در حال حاضر و بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده بیش از 70 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد در این استان را زنان تشکیل می‌دهند.

سالارکیا ادامه داد: بخش زیادی از این زنان سرپرست خانوار هستند و به تنهایی مسئولیت اداره خانواده خود را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: در حال حاضر حدود 14 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند و برنامه‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

سالارکیا تاکید کرد: اولویت اصلی ما در مورد این زنان نیازمند، خودکفایی مالی آن‌ها است و تسهیلات ویژه‌ای برای تامین اقتصادی آن‌ها در نظر گرفته و به اکثر آن‌ها پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات نیازمندان تحت پوشش نهادهای حمایتی موضوع بیمه و بهره‌مندی از تامین اجتماعی است، کمیته امداد البرز برای پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار در استان البرز چه تمهیداتی اندیشیده است؟ گفت: کمیته امداد با موسسات بیمه همکاری‌های دارد و در استان البرز ویژه زنان سرپرست خانوار نیز خدماتی ارائه می‌شود.

سالارکیا افزود: بر اساس قوانین موجود زنان سرپرست خانواری که زیر 50 سال هستند، با معرفی به نهادهای مربوطه از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که این خدمات به صورت رایگان است.

وی تصریح کرد: بنابراین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان البرز به تامین اجتماعی معرفی و به صورت رایگان بیمه می‌شوند به شرط آنکه سن آن‌ها از 50 سال تجاوز نکرده باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: یکی از مزایای این طرح، استفاده از مزایای بازنشستگی است و معتقدیم اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در توانمندسازی زنان سرپرست‌ خانوار نیازمند در استان البرز داشته است.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول