اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

برپایی نمایشگاه قرآن‌های قدیمی و نسخ خطی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری نمایشگاه قرآن‌های قدیمی با نسخ خطی و کتب علوم دینی خبر داد.

برپایی نمایشگاه قرآن‌های قدیمی و نسخ خطی در همدان

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از برپایی نمایشگاه قرآن‌های قدیمی با نسخ خطی در همدان خبر داد و افزود: نمایشگاه قرآن‌های قدیمی با نسخ خط، کتب علوم دینی و تابلوهای معرق فلز قرآنی از فردا تا پایان ماه مبارک رمضان در موزه آرامگاه بوعلی سینا دایر است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی قرآن‌های قدیمی برگزار شده که برپایی آن نیز همزمان با ماه نزول قرآن در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 18 عصر از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی در خصوص چگونگی گردآوری این کتب در این نمایشگاه نیز بیان داشت: برخی افراد که با حفظ کتب قرآنی قدیمی و نسخ خطی در منازل به صیانت این میراث کهن پرداخته‌اند، اقدام به ارائه این کتب به میراث فرهنگی برای برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند.

ایزدی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه نسخه‌های خطی به ویژه از نوع قرآنی، میراث مکتوب ارزشمندی به شمار می‌روند، افزود: این نسخ از نیاکان دانشمند و گذشتگان ایران‌باستان به یادگار مانده که معرفی آنها موجب آگاهی‌بخشی از تحولات فرهنگی و تاریخی دوره‌های گذشته به مردم است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول