اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نمایشگاه کتب علوم قرآنی تویسرکان آغاز به کار کرد

به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه کتب علوم قرآنی، با یک هزار و 700 عنوان کتاب و 10 هزار جلد در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

نمایشگاه کتب علوم قرآنی تویسرکان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه کتب علوم قرآنی در محل شهرداری تویسرکان با عرضه یک هزار و 700  عنوان و 10 هزار جلد کتاب در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

مسئول نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با بیان اینکه کتاب مرجع ارزشمند معرفت‌شناختی است، افزود: تلاش در عرصه فرهنگ ارزشی کشور دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آنها اشاعه فرهنگ مطالعه در بین مردم است.

سعید فراهانی با اشاره به اینکه انس با کتاب آگاهی و بینش انسان را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: به‌کارگیری روش‌های راهبردی، انگیزه افراد برای مطالعه را افزایش می‌دهد که برپایی نمایشگاه از جمله این راهکارهاست.

وی با اشاره به اینکه بهترین سن برای ترغیب جامعه به سوی کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی است، ابراز داشت: نهادینه کردن این اصل ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه شکل می‌گیرد، پس باید این دو کانون اثرگذار در این راستا تلاش کنند.

مسئول نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این برنامه به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان و نوجوانان  و ارتقای سطح علمی جامعه برگزار شده است، ابراز داشت: نمایشگاه کتاب هرساله با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری در ماه مبارک رمضان به منظور تشویق مردم به مطالعه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کتاب‌های نمایشگاه مربوط به علوم قرآنی است، خاطرنشان کرد: ترویج علوم قرآنی در سطح جامعه با هدف مصون‌سازی اجتماع از ناهنجاری‌ها امری ضروری است.

فراهانی با تأکید بر اینکه گسترش آموزه‌‌های دینی عامل سلامت جامعه است، تصریح کرد: نسل امروز ما آنقدر که برای دنبال کردن بازی فوتبال وقت صرف می‌کنند، مطالعه بسیار کمی نسبت به منابع دینی دارند که باید فکری به حال این قضیه شود.

به گفته وی، یکی از عواملی که سبب نفوذ سبک زندگی غربی در زندگی امروز شده، غفلت از اصول و ارزش‌های دینی است.

وی مقابله با ترویج فرهنگ غربی را در گرو توجه به فرهنگ اسلامی و جاری‌سازی آن در جامعه عنوان کرد.

مسئول نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه حجم بیشتر نمایشگاه کتاب‌های در قالب‌های متفاوت شامل داستان، تفسیر، علوم قرآنی است، اظهار داشت: غرفه‌های دیگر نمایشگاه مختص به کتاب‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و ادبی و کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه  نمایشگاه کتاب قرآنی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی تا پایان ماه مبارک رمضان فعال است، گفت: این نمایشگاه با تخفیف 10 درصد در ایام ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه‌مندان است.

فراهانی گفت: در این مدت، طلاب حوزه علمیه از تخفیف ویژه برای خرید کتاب برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول