اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

حضور 51 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی آذربایجان غربی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از 51 هزار و 700 دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی آذربایجان غربی در سال جاری شرکت کرده‌اند.

حضور 51 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانی آذربایجان غربی

کریم سعید شعبانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های برپایی پایگاه‌های تابستانی عملی کردن شعار " هر دانش آموز یک مهارت " با هدف کار آفرینی و اشتغال است.

وی ادامه داد: آموزش مدیریت اقتصاد مقاومتی، احیای ظرفیت‌های پنهان بومی و محلی به ویژه خانوادگی در زمینه مدیریت بهینه اوقات فراغت دانش آموزان و عملی کردن شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» با هدف کار آفرینی و اشتغال از مهم‌ترین سیاست‌های برپایی پایگاه‌های تابستانی است.

وی ادامه داد: بازگشت به دارایی‌های فرهنگی ،اقتصادی و خانوادگی در قالب کسب زندگی اسلامی و اهتمام به تربیت اقتصادی دانش‌آموزان از دیگر سیاست‌های برپایی این پایگاه‌های تابستانی است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیتی، استمرار فعالیت‌های پرورشی سال تحصیلی در روزهای تابستان و ارتقای سطح دانش در بینش اقتصادی، عملی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش آموزان از اهداف برنامه‌ای اوقات فراغت دانش آموزان در این  پایگاه‌ها است.

سعید شعبانلو با اشاره به اینکه حدود 155 پایگاه تابستانی تشکیل شده است، اظهار داشت: 20 هزار و 452 نفر از پایگاه‌های تابستانی استفاده کرده‌اند که از این تعداد 12 هزار و 106 نفر پسر و بقیه دختر هستند.

وی ادامه داد: 8 هزار و 765 نفر در پورتال اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان ثبت شده که اداره کل آموزش و پرورش رتبه نخست را در بین دستگاه‌های اجرایی کسب کرده است.

سعید شعبانلو با اشاره به اینکه 51 هزار و 700 نفر از دانش آموزان در پایگاه‌های تابستانی شرکت کرده‌اند،  ادامه داد: امسال در هر سه مقطع، به تفکیک دختر و پسر در این پایگاه‌ها شرکت داشته‌اند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: تصویب برنامه‌های اوقات فراغت با عنوان تشکیل پایگاه‌های تابستانی در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار، همکاری با آموزش و پرورش با هدف آموزش امداد و کمک‌های اولیه در قالب فعالیت‌های تابستانی، اجرای طرح هجرت 3 به منظور استفاده از توانمندی‌های دانش‌آموزان در تجهیز و بهسازی مدارس، تجهیز مدارس در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت برای اسکان زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

انتهای پیام/61009/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول