اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

حضور 84 هزار دانش‌آموز زنجانی در پایگاه‌های اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 84 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت استان حضور دارند.

حضور 84 هزار دانش‌آموز زنجانی در پایگاه‌های اوقات فراغت

امیر نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های آموزش و پرورش در رابطه با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: توجه و اهمیت به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان بیشتر از طول سال است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 پایگاه اوقات فراغت در طول تابستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این پایگاه‌ها 84 هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به جمله شهید رجایی درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: وی گفته است در تابستان مدرسه تعطیل می‌شود ولی تربیت دانش‌آموزان تعطیل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در طول تابستان به دلیل داشتن وقت آزاد بیشتر به نحو احسن از برنامه‌های اوقات فراغت استفاده کنند.

نظری با اشاره به اینکه در گذشته از کلمه پر کردن اوقات فراغت به جای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده می‌شد، گفت: هدف از این تغییر نام فقط پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست بلکه آنها باید در کنار آن مطالب مفیدی نیز یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های اوقات فراغت در طول تابستان فعالیت‌های متنوعی در هشت حوزه برگزار می‌کند، تصریح کرد: کلاس‌های قرآن، نهج‌البلاغه، زبان، رایانه، نجوم و ... جزو این فعالیت‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: برای دانش‌آموزانی که در کلاس‌های قرآن شرکت داشته باشند پس از پایان دوره گواهینامه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های قرآن با همکاری آموزش و پرورش برای عموم مردم برگزار می‌شود، ادامه داد: والدین دانش‌آموزان نیز می‌توانند در طول تابستان در این دوره‌ها شرکت کنند.

نظری با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های قرآن علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان یک تکلیف ملی نیز به شمار می‌رود، افزود: به دلیل اهمیت قرآن کریم شورای عالی قرآن در کشورمان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در شورای عالی قرآن سه کمیته فعالیت می‌کند، گفت: کمیته آموزش مربوط به اداره آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین کمیته پژوهش مربوط به دانشگاه‌ها و کمیته اطلاع‌رسانی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/73008/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول