اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 142 پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان قروه‌ای

فرماندار قروه از ایجاد 142 پایگاه فعالیت‌های تابستانی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این شهرستان خبر داد.

اختصاص 142 پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان قروه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست اعضای ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت شهرستان قروه اظهار کرد: این پایگاه‌ها در زمینه‌های تقویتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی به متقاضیان آموزش خواهند داد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، راهکاری مناسب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برنامه‌های پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی باید جذاب و متناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان باشد تا مورد اقبال این نسل قرار گیرد.

 

فرماندار قروه با تاکید بر اینکه نباید متکی به ارائه آمار و ارقام در این زمینه بود، اظهار کرد: حرکت به سمت آموزش‌های تخصصی مفید و پربازده با خروجی‌های مناسب باید مدنظر مدیران فعالیت‌های تابستانی باشد.

 

شیخی‌زاده نیازسنجی از نسل جوان و نوجوان و برنامه‌ریزی بر مبنای آن را راه‌حلی مناسب برای اطلاع از رشته‌های پرطرفدار در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت برشمرد و افزود: کوتاهی مدیران و مسئولان فرهنگی و آموزشی موجب روی آوردن جوانان و نوجوانان به سمت آموزشگاه‌های آزاد تخصصی شده که هزینه‌هایی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است.

 

وی تجدیدنظر در ارائه برنامه‌های تکراری و بدون مخاطب را یادآور شد و تصریح کرد: باید برنامه‌های جنبی و فزاینده در حاشیه برنامه‌هایی که با استقبال جوانان و نوجوانان روبه‌رو نیست، پیش‌بینی شود.

 

شیخی‌زاده همچنین بر ایجاد رغبت و انگیزه برای حضور موثر در فعالیت‌های تابستانی تاکید کرد و گفت: جامعه هدف در این برنامه‌ها نباید طیف خاصی باشد و از همه اقشار اعم از دانش‌آموز، دانشجو و افراد آزاد باید بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت‌های تابستانی در این شهرستان به سمت ارائه آموزش‌های تخصصی خواهد بود، گفت: مهم‌ترین محورهای این فعالیت‌ها کلاس‌های علمی و تقویتی، رایانه، زبان، قرآن و احکام است.

 

فرماندار قروه گفت: رویکرد قرآنی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید مهم‌ترین محور برنامه‌ها باشد تا در برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم بهره بیشتری از آموزه‌های قرآنی داشته باشیم چرا که بهار قرآن بهترین فرصت برای این منظور است.

 

شیخی‌زاده با اشاره به وجود بیش از 20 هزار دانش‌آموز در این شهرستان بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و موثر تاکید کرد و گفت: تابستان فرصت مناسبی برای بهره‌گیری این قشر از فعالیت‌های سازنده اجتماعی است تا اوقات فراغت آنان به بطالت نگذرد.

 

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول