اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

دولت احمدی‌نژاد به جای جوایز صادراتی، مالیات تنبیهی برای تجار برقرار کرد

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت احمدی‌نژاد به جای اختصاص جوایز صادراتی به تجار و بازرگانان برای آنها مالیات تنبیهی در نظر گرفت.

دولت احمدی‌نژاد به جای جوایز صادراتی، مالیات تنبیهی برای تجار برقرار کرد

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از دولت آینده انتظار می‌رود جوایز صادراتی را که سال‌هاست کنسل شده و به جای آن مالیات‌های سنگین برقرار شده است احیا کند تا به سیاق گذشته با جوایز صادراتی تجار و بازرگانان بتوانند از بهترین خدمات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دولت احمدی‌نژاد صادر‌کنندگان به جای جایزه صادراتی مالیات تنبیهی برای آنها در نظر گرفته شده است و این کار نشان از بی‌توجهی به حوزه صادرات و فعالان اقتصادی در این زمینه بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: کجای دنیا با یک تاجر و صادر‌کننده این‌گونه برخورد می‌شود که دولت احمدی‌نژاد مالیات تنبیهی را روا داشت تا صادرات از رونق بیفتد و بیشتر تجار میل و رغبتی به این کار نداشته باشند.

پیرموذن با یادآوری اینکه رئیس جمهور منتخب اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش غیر‌دولتی را کلید اقتصادی خود خطاب کرده و از آنها یاری خواسته است، ادامه داد: در دیداری که اخیراً‌ روسای اتاق‌ها و جمعی از فعالان اقتصادی با نماینده رئیس جمهور منتخب نشست‌ها و مذاکراتی را داشتند در گام اول خواستار اجرای اصل قانون محیط کسب و کار شدند چرا که در این قانون سعی شده است هم جایگاه دولت، هم بخش خصوصی و هم مجلس به صورت مطلوب در نظر گرفته شود.

این مسئول تصریح کرد: این قانون که در سال 90 به تصویب مجلس رسید هنوز به دلیل ممانعت دولت اجرایی نشده و دولتی‌ها از اجرای آن امتناع می‌کنند چرا که دوست ندارند در کنار هر لایحه اقتصادی که به مجلس می‌رود نظر بخش خصوصی یا همان اتاق بازرگانی را که نماینده بخش خصوصی است جویا شوند چرا که در قانون محیط کسب و کار قید شده است که لایحه اقتصادی از سوی دولت باید مورد دفاع دولتی‌ها و بخش خصوصی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در دولت احمدی‌نژاد با کنار گذاشتن این قانون سعی کردند تمام لوایح اقتصادی را بدون شنیدن نظرات و پیشنهادات اتاق‌های بازرگانی روانه مجلس کنند تا بدون توجه به قانون محیط کسب و کار نمایندگان نیز نسبت به رای مثبت و یا منفی آن اقدام کنند.

نشست‌های دولتی‌ها با بخش خصوصی در استان اردبیل اصلا‌ً اجرایی نشد

پیرموذن دیگر درخواست مسئولان اتاق‌های بازرگانی را راه‌اندازی برنامه‌‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یاد کرد و گفت: در استان اردبیل علی‌رغم پیگیری‌هایی که بنده داشتم و مکاتباتی که در زمان استاندار سابق و فعلی انجام دادم موفق نشدیم جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود در دولت جدید این گفت‌وگوها با هدف تعامل و ارتباط بهتر دولتی‌ها و بخش خصوصی انجام شود تا همه از منافع آن بهره بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: کمیسیون صنایع مجلس و نمایندگان مردم در شرط و شروط گذاشتن برای رای اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت را که امیدواریم از هم منفک شود اجرای قانون کسب و کار و شنیدن نظرات بخش خصوصی منوط کردند تا در صورت قبول این شرایط وزیر کابینه دولت روحانی رای اعتماد را از مجلس بگیرد.

انتهای پیام/62004/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول