اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم عنوان کرد

افزایش 11 درصدی پرداخت تسهیلات به فعالان عرصه صادرات

سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم گفت: میزان تسهیلات اعطایی تا پایان خرداد ماه امسال 68 میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه مشابه در سال قبل 11 درصد رشد داشته است.

افزایش 11 درصدی پرداخت تسهیلات به فعالان عرصه صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات استان قم، ابوالفضل سلمان به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه صادرات ایران افزود: تمرکز این بانک به تأمین مالی تخصصی حوزه صادرات می‌تواند آن را در بانکداری شرکتی پیشرو کند.

وی اضافه کرد: این بانک علاوه بر خدمات بانکی و تسهیلات عمومی این بانک، خدمات دیگری در زمینه‌های تخصصی چون مدیریت نقدینگی، مدیریت نوسانات نرخ ارز، مدیریت دریافت و پرداخت، مدیریت ریسک و خدمات مشاوره‌ای را به مشتریان بانکداری شرکتی ارایه می‌کند.

سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم افزود: استراتژی جدید این بانک در زمینه بانکداری شرکتی، حمایت از تولید و صادرات از جمله اهداف اصلی بانک توسعه صادرات به شمار می‌رود و به خدمت گرفتن بانکداری شرکتی (corporate banking) گامی بلند در رسیدن به این هدف خواهد بود.

سلمان با اشاره به تاکید بر سیاست‌های کلان نظام مبنی بر تولید و صادرات در راستای حماسه اقتصادی گفت: با اتخاذ استراتژی بانکداری شرکتی از صفر تا صد خواسته‌های مشتریان در زمینه صادرات برآورده می‌کند.

سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم همچنین به ارائه تسهیلات برای رونق صنایع دستی و گردشگری در استان اشاره کرد و بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عاملیت وجوه اداره شده خود را طی قراردادی به بانک توسعه صادرات ایران واگذار کرده‌ و از این رو این بانک به سرمایه گذاران صنعت گردشگری و صنایع دستی و حفظ بناهای تاریخی تسهیلات پرداخت می‌کند.

سلمان در ادامه میزان تسهیلات اعطایی تا پایان سال 91 را 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اعطایی تا پایان خرداد ماه امسال 68 میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه مشابه در سال قبل 11 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از صادرات استان قم و برخی از صادرات شهرهای هم‌جوار (کاشان) توسط بانک توسعه صادرات این استان تأمین مالی شده است.

سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم تصریح کرد: 80 درصد از صادر کنندگان نمونه استانی از مشتریان این بانک هستند و از طریق بانک توسعه صادرات حمایت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بانک توسعه صادرات یک بانک دولتی و تخصصی است افزود: این بانک حامی نمونه صادرکنندگان است که با نرخ سود پایین‌تر از دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی بستر مناسبی برای صادرات را فراهم کرده است.

وی بیان داشت: تسهیلات ارائه شده این بانک در زمینه صادرات کالاهای سنگ شکن به آفریقا، تولید و صدور فرش دستباف و ماشینی به کشورهای اروپایی و کشورهای همجوار، تولید و صدور کالاهای تصفیه و آب شیرین کن و تولید، فناوری و بسته بندی خرما، میوه و خشکبار بوده است.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول