اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات خبر داد

صادرات 5 میلیون دلار گل و گیاه زینتی از محلات به خارج از کشور

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات از صادرات 5 میلیون و 500 هزار دلار گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات 5 میلیون دلار گل و گیاه زینتی از محلات به خارج از کشور

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان محلات به عنوان دومین تولید کننده گل و گیاه کشور سالانه میزان قابل توجهی گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: محلات از نظر میزان و تنوع تولید به ترتیب رتبه دوم و اول کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی محلات با اشاره به صادرات 5 میلیون و 500 هزار دلار گل و گیاهان زینتی از این شهرستان به خارج از کشور طی سه ماهه نخست امسال بیان داشت: این میزان گل به کشورهای عراق، افغانستان، قرقیزستان،کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر شده است.

صفری ادامه داد: در حال حاضر یک هزار هکتار از مساحت این شهرستان به کشت گل و گیاه اختصاص یافته است که انواع تولیدات آن شامل گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی و باغچه‌ای، رز، ژربرا، مریم، گلایول، کروتون، فیکوس و بنجامین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در این شهر خبر داد و گفت: نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و همچنین گل‌‌های داودی هر ساله در این شهر برگزار می‌شود که امسال نیز  طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی به منظور برگزاری این نمایشگاه در دست اقدام است و ان‌شاء‌الله در شهریور ماه شاهد برگزاری این نمایشگاه خواهیم بود.

صفری بیان داشت: هم اکنون نخستین ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی کشور در محلات فعالیت دارد که به زودی به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی کشور ارتقا خواهد یافت.

به گفته وی این ایستگاه دارای بخش‌های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط‌های تولید، تحقیقات اقتصاد و بازاریابی است که در سال 1357 راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/87013/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول