اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

کمک 821 میلیون ریالی حامیان به ایتام مددجوی ماهنشانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از کمک 821 میلیون ریالی حامیان به ایتام مددجوی ماهنشانی خبر داد.

کمک 821 میلیون ریالی حامیان به ایتام مددجوی ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اکرام ایتام یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان و ایتام پیشگام بودند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز این سنت حسنه با اجرای طرح اکرام ایتام صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح اکرام ایتام حامیان و خیرین با قبول تعهد پرداخت ماهیانه مبلغی به حساب ایتام کفالت آنها را قبول می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 173 یتیم زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان است، اضافه کرد: 552 حامی حمایت از این تعداد یتیم را به عهده دارند.

غفاری خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 821 میلیون ریال توسط حامیان همکار با کمیته امداد ماهنشان به ایتام تحت حمایت این نهاد کمک شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام طی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امیدواریم در این ماه نیز همچون ماه‌های گذشته شاهد کمک‌های خیرخواهانه حامیان در قالب طرح حسنه اکرام ایتام باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد ماهنشان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از طرح‌های پردرآمد این شهرستان جمع‌آوری صدقات است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات از طریق توزیع آن در بین مشترکان منازل خانگی و همچنین نصب آن در ادارات و معابر شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 702 صندوق صدقه در شهرستان ماهنشان شامل 6 هزار و 424 صندوق کوچک، 200 عدد صندوق بزرگ و 78 صندوق متوسط وجود دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 درصد از خانواده‌های ماهنشانی مشترک صندوق‌های صدقه هستند.

وی افزود: طی سه ماهه نخست امسال 428 میلیون و 821 هزار ریال صدقه در شهرستان ماهنشان جمع‌آوری شد.

غفاری به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و گفت: اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان، پرداخت وام‌های کارگشایی، حل مشکلات معیشتی مددجویان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به مددجویان از جمله موارد هزینه‌کرد صدقات است.

انتهای پیام/73005/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول