اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

استراتژی اصلی آموزشی طرح اجتماع محور از طریق تشکیل گروه‌های آموزشی

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی گفت: استراتژی اصلی آموزشی طرح اجتماع محور تشکیل گروه‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره است.

استراتژی اصلی آموزشی طرح اجتماع محور از طریق تشکیل گروه‌های آموزشی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های برنامه طرح اجتماع محور بهزیستی آذربایجان غربی دانش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر شناسایی عوامل موثر در کارآیی خانواده است.

وی تدوین بسته‌ی آموزشی برای آموزشگران طرح (تربیت آموزشگر)، ایجاد فرصت‌های آموزشی برای زوج‌ها و اعضای خانواده و ایجاد دیدگاه مشارکتی در سطح برنامه‌ریزان و مسئولان اجرایی در امر آموزش‌های زندگی خانواده را از دیگر استراتژی‌های این برنامه معرفی کرد.

محمدپوری با اشاره به روش‌های عمده آموزشی این طرح، خاطرنشان کرد: اطلاعات و آگاهی دادن، تکمیل پرسش‌نامه و تمرین و مهارت‌آموزی از روش‌های عمده آموزشی این طرح است.

وی افزود: استراتژی اصلی آموزشی در این طرح تشکیل گروه‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره است.

محمدپوری اعلام کرد: با این حال شواهد به دست آمده از حوزه بهداشت عمومی نشان می‌دهد که استراتژی‌های مبتنی بر وسایل ارتباط جمعی نیز می‌توانند در افزایش توجه و آگاهی اجتماع به موضوع‌های سلامت موثر باشد.

وی با اشاره به شیوه‌های آموزشی پذیرفته شده در طرح آموزش زندگی خانواده، ادامه داد: استفاده از روش‌های آموزش همگانی اعم از پمفلت، CD، آموزش‌های رسانه‌ای، کتابچه‌های آموزشی و خودیار و... برگزاری جلسات سخنرانی آموزشی توسط کارشناسان طرح و یا استفاده از اساتید مجرب آشنا با اهداف طرح و استفاده از روش‌های ابتکاری و خلاق به منظور افزایش نشاط و تقویت پیوندهای خانوادگی همچون فعالیت‌های اجتماعی، برگزاری مسابقات، سرگرمی‌ها، راهپیمایی‌ها، جشن‌ها، مراسم محلی و… را از شیوه‌های آموزشی پذیرفته شده در طرح آموزش زندگی خانواده برشمرد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: تاکید می‌شود که استراتژی اصلی آموزشی در حال حاضر، تشکیل گروه‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره بسته های آموزشی تولید شده و یا مورد تایید دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در حال حاضر در قالب بسته آموزش زندگی خانواده در اختیار آموزشگران قرار گرفته است.

انتهای پیام/61009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول