اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی:

رویکرد بهزیستی توانمند‌سازی مددجویان است

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: رویکرد بهزیستی، مقتدرسازی و توانمند‌سازی همه مددجویان است.

رویکرد بهزیستی توانمند‌سازی مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، تهمینه شکیب ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره بهزیستی خلیل‌آباد گفت: رویکرد بهزیستی، مقتدرسازی و توانمند‌سازی مددجویان است نه این‌که افراد جدیدی به مستمری‌بگیران این سازمان افزوده شوند.

وی افزود: فقط برخی افراد خاص هستند که هیچ‌گونه اقدام توانمندسازی نمی‌توان برایشان انجام داد و تنها کاری که می‌شود کرد، کمک مستقیم مالی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از این تعداد اندک که بگذریم تمام مددجویان قابل بازتوانی و استقلال‌بخشی هستند، بنابراین مددجوی پشت نوبت معنا ندارد.

وی گفت: شخصی که پشت نوبت خدمات بهزیستی است اگر توان کار و استقلال دارد که باید در این راستا راهنمایی شود و به سمت استقلال برود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‎رضوی تصریح کرد:‌ اگر فرد مورد نظر، مهارت‌های لازم برای کار و اشتغال و زندگی را ندارد تمام این مهارت‌ها با کمک کارشناسان و متخصصان بهزیستی و یا در سایر دستگاه‌های اجرایی و با راهنمایی و کمک بهزیستی به وی آموخته می‌شود تا شخص به استقلال کامل برسد.

وی گفت: بنابراین دیگر نمی‌توان اشخاصی را که امکان توانمندشدن و استقلال معیشتی دارند مستمری‌بگیر کرد و آن‌ها را از زندگی مستقل اجتماعی به حوزه وابستگی به مستمری ناچیز بهزیستی سوق داد.

در ادامه حسین اسماعیلی ثانی، رئیس بهزیستی خلیل‌آباد نیز گفت: ساختمان جدید بهزیستی خلیل‌آباد با اعتباری معادل 250 میلیون تومان در کمتر از دو سال احداث شده است.

وی افزود: زمین این مجموعه توسط خیران اهدا شده که قیمت آن 50 میلیون تومان برآورد می‌شود و این بنا در زمینی به مساحت 480 متر مربع ساخته شده و زیربنایی معادل 600 مترمربع دارد.

اسماعیلی‌ثانی با اشاره به کارنامه بهزیستی خلیل‌آباد گفت: در اجرای برنامه‌ی آمبلیوپی، در سال گذشته 96 درصد کودکان مشمول بین یک تا شش سال شهرستان تحت پوشش معاینه‌ چشم قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد بالاترین میزان پوشش در سطح استان و حتی کشور باشد.

وی عنوان کرد: از میان معاینه شدگان، 300 نفر مشکوک به اختلالات بینایی و از آن جمله به آمبلیوپی بودند که پس از معرفی به پزشک متخصص، معلوم شد هشت نفر مبتلا به تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی هستند.

رئیس بهزیستی خلیل‌آباد گفت: در کنار اجرای برنامه پیشگیری از آمبلیوپی در امسال، اقدامات درمانی برای اختلالات بینایی سال گذشته ادامه دارد.

وی با بیان این‌که 250 زوج خلیل‌آبادی در سال 91 به بنیاد جامع پیشگیری از بیماری‌های ژنتیک و مادرزادی در مرکز استان معرفی شده‌اند، گفت: در کنار این موضوع، آموزش‌های پیشگیرانه از معلولیت‌ها در سطوح مختلف به شهروندان ادامه داشته است.

رئیس بهزیستی خلیل‌آباد افزود: در این زمینه، یک‌هزار و 500 نفر به صورت حضوری و 400 نفر به شکل غیرحضوری از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

اسماعیلی در ارتباط با اشتغال مددجویان نیز گفت: در سال گذشته از 250 پرونده‌ اشتغال، 50 طرح مورد تصویب کارگروه اشتغال شهرستان قرار گرفته و مددجویان برای اخذ تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی در ادامه از مدیرکل بهزیستی استان خواست در زمینه زیرپوشش قراردادن حدود 80 مددجوی پشت نوبت این نهاد در خلیل‌آباد، مساعدت لازم را داشته باشد.

در ادامه علی اصغر مرادزاده، فرماندار خلیل‌آباد نیز در این مراسم از مدیران بهزیستی قدردانی کرد و گفت: خلیل‌آباد دارای پایین‌ترین نرخ طلاق است.

وی، بهزیستی را نهادی متعلق به همه‌ی مردم دانست و گفت: همه مسئولان موظف هستند برای پیشبرد کارهای بهزیستی با آن همکاری کنند.

مرادزاده تعریف تازه‌ای از معلولیت ارائه داد و گفت: هر کس نتواند امور شخصی خود را انجام دهد و در فعالیت‌های روزانه مستقل نباشد معلول است بنابراین همه ما در دوران سالمندی معلولیت را تجربه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بخواهیم یا نخواهیم همگی به معلولیت پایان عمر دچار می‌شویم، پس چه بهتر که از همین امروز که سالم هستیم به معلولان خدمت کنیم تا فردا کسی باشد که ما را در حل مشکلاتمان یاری رساند.

مرادزاده در ارتباط با وضعیت خدمت‌رسانی به معلولان در خلیل‌آباد تصریح کرد: دستورالعمل مناسب‌سازی برای همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابلاغ شده و بیشتر ادارات دولتی این دستورالعمل را اجرا کرده‌اند.

وی گفت: فرمانداری بر کار بهزیستی و سایر نهادهای اجرایی نظارت دارد و کار رسیدگی به امور مددجویان را از نزدیک دنبال می‌کند چراکه معتقد است مددجویان متعلق به همه مردم هستند و همه باید در قبال آن‌ها وظایف خود را انجام دهند.

انتهای پیام/70005/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول