اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی طرح پژوهشی اداره کل بهزیستی با عنوان شناسایی آسیب‌های نوپدید اجتماعی

طرح پژوهشی اداره کل بهزیستی با عنوان شناسایی آسیب‌های نوپدید اجتماعی و ارائه الگوهای مؤثر در ارتقای سلامت اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در آن به آسیب اعتیاد به اینترنت به صورت ویژه پرداخته شد.

بررسی طرح پژوهشی اداره کل بهزیستی با عنوان شناسایی آسیب‌های نوپدید اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری همدان اظهار داشت: از آن جا که هر روز با تکنولوژی‌های مختلفی در جامعه مواجه می‌شویم، باید فرهنگ استفاده از آن را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: بسیار اتفاق افتاده که یک پدیده نو را در جامعه رواج می‌دهیم بدون اینکه فرهنگ استفاده از آن را به مردم بیاموزیم و آن باعث می‌شود که مردم به سمت موارد منفی در استفاده از آن پیش روند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان بیان اینکه ما باید قبل از ورود وسیله‌ای فرهنگ استفاده از آن را در بین مردم رواج دهیم، ابراز داشت: وسیله‌ای همچون تلفن همراه از جمله وسایلی است که در بین مردم وارد شد ولی برخی فرهنگ استفاده از آن را ندارند.

در ادامه این جلسه طرح‌های پژوهشی استان همدان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه طرح پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان بررسی عوامل تحول ارزش‌های اجتماعی از منظر قرآن کریم در پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد در کمیته نظرسنجی ارائه شده بود، بررسی شد و با توجه به اینکه عنوان و موضوع آن مشخص شده بود طرح در این جلسه تصویب شد.

طرح پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز با عنوان بررسی رابطه بهره‌برداری از معادن روباز و رسوب در حوزه آبخیز سد اکباتان مطرح شد و باید توجه داشت که این طرح به ساماندهی برداشت از معادن کمک خواهد کرد و در هزینه‌های بالا در راستای رسوب‌زدایی و تأمین آب شرب استان همدان جلوگیری می‌شود.

در خصوص این طرح مطهری‌موید ابراز داشت: در نظر داشته باشیم که باید در این راستا راه حل ارائه شود تا علاوه بر اینکه از موهبت‌های الهی استفاده کنیم، بتوانیم معضلات در این زمینه را برطرف کنیم.

طرح پژوهشی اداره کل بهزیستی با عنوان شناسایی آسیب‌های نوپدید اجتماعی و ارائه الگوهای موثر در ارتقای سلامت اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در آن به آسیب اعتیاد به اینترنت به صورت ویژه پرداخته شد.

اعضای کارگروه این طرح را تمام شده ندانستند و اتمام این طرح را منوط به تصمیم کمیته نظرسنجی دانستند.

این طرح پژوهشی، 23 آسیب‌ از قبیل ماهواره، تلفن همراه، ازدواج‌های اینترنتی، شیطان‌پرستی و ... را مد نظر دارد که به دلیل نبود جامعه هدف، قابل بررسی در جامعه نیست.

بررسی تغییرات زمانی بارش و پیش‌بینی آن با استفاده از مدل‌های آماری و شبکه عصبی در استان همدان نیز یکی دیگر از طرح‌های پژوهشی مورد بررسی در این کارگروه بود.

سازمان حفاظت از محیط زیست استان نیز چهار طرح را در این جلسه مطرح کرد.

یکی از این طرح‌ها با عنوان ارزشیابی زیست‌محیطی محل دفن پسماند استان همدان با استفاده از روش اولکنو بود که باید گفت 20 محل دفن در استان همدان وجود دارد.

16 مورد آن دارای وضعت خوبی هستند و دو مورد دیگر با ارائه راهکار قابل قبول است و فقط دو مورد باقیمانده غیر قابل قبول است که مجریان این طرح امیدوارند با ارائه این طرح تا پایان سال 93 دفن بهداشتی زباله‌ها به حداقل برسد.

طرح‌های دیگر ارائه شده این سازمان با عنوان‌های ارزیابی پیراسنجه‌های میکروبی و شیمیایی آبهای بسته‌بندی عرضه شده در سطح استان همدان بود که هفت نوع آب بسته‌بندی شده در استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند و هیچگونه آلودگی در آنها دیده نشده است.

طرح شناسایی و تعیین غلظت هیدروکربن‌های حلقوی آروماتیک در آب‌ چاه‌های جایگاه سوخت شهر همدان بود که با وجود 13 جایگاه سوخت در این شهر فقط دو جایگاه دارای مشکل زیست‌محیطی بودند.

ارزیابی غلظت برخی از فلزات سنگین و نیترات موجود در آب زیرزمینی دشت اسدآباد و تهیه نقشه پهنه‌بندی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی نیز آخرین طرح پژوهشی در سازمان حفاظت از محیط زیست استان بود.

انتهای پیام/89024/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول