اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان آموزش و پرورش فیروزکوه مطرح شد

مناقشه آموزش و پرورش و بهزیستی فیروزکوه بر سر اداره مراکز پیش‏دبستانی

اداره مرکز پیش‏دبستانی «پویش» در شهرستان فیروزکوه به محل مناقشه مسئولان اداره آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان تبدیل شده است.

مناقشه آموزش و پرورش و بهزیستی فیروزکوه بر سر اداره مراکز پیش‏دبستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز در نشست مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، موضوع مجوز مرکز پیش‏دبستانی پویش این شهر به عرصه اختلاف دو نهاد آموزش و پرورش و بهزیستی تبدیل شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در این ارتباط اظهار داشت: مطابق نصّ صریح قانون، ارائه مجوز برای آموزشگاه‏های زیر هفت سال و مهدهای کودک و پیش‏دبستانی‏های بالای پنج سال از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت می‏گیرد.

یعقوب ایمانی تصریح کرد: در حالی که صراحتاً در قانون بیان شده که مجوز مراکز پیش‏دبستانی باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و قانون فصل‏الخطاب است، اما مهدکودک پویش از چنین شرایطی برخوردار نیست.

وی افزود: در این صورت، نظارت بر کیفیت آموزش و رعایت سرفصل‏های آموزشی نیز باید از طریق این نهاد صورت پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: گزارش‏های واصله حاکی است که به طور نمونه، آموزش حروف الفبا در این مرکز پیش‏دبستانی در برنامه گل‏آموزان قرار داشته که جزو سرفصل‏های کاری سال اول دبستان است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال جدید علاوه بر این مرکز، پیش‏دبستانی «آرمان» نیز از بهزیستی فیروزکوه مجوز فعالیت گرفته است.

ایمانی تصریح کرد: در صورت مصوب شدن در شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه حاضریم تا با تمایل والدین، تولی‏گری پیش‏دبستانی‏ها را به بهزیستی واگذار کنیم؛ اما در این صورت دیگر مسئولیتی در قبال آموزش دانش‏آموزان نخواهیم داشت.

همچنین حمید محسن‏‎زاده، رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه در این ارتباط افزود: اقدام مورد ادعای آموزش و پرورش با توجه به بخشنامه‏های موجود بهزیستی، کاملاً قانونی است.

وی گفت: مطابق آخرین بخشنامه واصله، مقرر شده است تا این مسئله از طریق مسئولان استانی و نه شهرستانی پیگیری شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه مقرر شد تا از سوی معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه، استعلام‏های مربوطه انجام شود و در جلسه‏ای با حضور فرماندار و ادارات مربوطه فیروزکوه، مسئله به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول