اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

پاسخگویی به شبهات اصلی‌ترین رسالت روحانیان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت روحانیان در حال حاضر پاسخگویی به شبهات اساسی نسل آینده است که اگر در این زمینه روشنگری صورت نگیرد دشمن در فضای غبارآلود قصد هجمه اعتقادی و فکری را دارد.

پاسخگویی به شبهات اصلی‌ترین رسالت روحانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در همایش روحانیان و مبلغان دینی در اردبیل اظهار داشت: باید از ظرفیت منابر و فضاهای تبلیغی به بهترین شکل استفاده کنیم چرا که امروز گرایش جوانان و نوجوانان به آموختن مسایل دینی و آموزه‌های حکمی و همچنین تبیین و روشنگری حقایق جامعه بیش از هر زمان دیگر است.

وی اعتماد و وثوق به علما و روحانیان را از سوی عموم مردم به ویژه جوانان یک ظرفیت عظیم برشمرد و تصریح کرد: جایگاه عالم در عصر کنونی جایگاه هدایت‌گرانه سخت و سنگینی است که باید تمام آموزه‌های مکتب اسلام و ائمه اطهار را به نسل آینده منتقل کند.

عاملی خاطر نشان کرد: علمای شیعی و مجاهدان جامعه اسلامی در قرون و اعصار مختلف سعی داشتند به اشکال مختلف توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان را خنثی کنند که در این زمینه حتی خلعت شهادت پوشیده و مجاهدانه در تبیین مسایل دینی پیشقدم شدند.

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز دشمن در یک جبهه دیگر و به دست فرقه‌های ضاله همچون وهابیت سعی در شبهه‌افکنی مسایل دینی و اعتقادی دارد که اگر علما با روشن‌بینی و بصیرت‌افزایی به این شبهات پاسخگو نباشند قطعاً هجمه و تهدید دشمن بسیار سخت و سنگین‌تر می‌باشد.

وی ضرورت نشر و تبلیغ مبانی سبک زندگی ایرانی،‌ اسلامی را در بین خانواده‌های ایرانی و جوانان یادآور شد و بیان کرد: در نقطه مقابل تلاش دشمن در استفاده از رسانه‌ها و فضاهای مجازی ما نیز وظیفه خطیری داریم تا مباحث روشنگرانه در پیشگیری و به حداقل رساندن این آسیب‌ها را مد نظر قرار دهیم که قطعاً با معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی بر گرفته از زندگی حیات‌بخش ائمه اطهار می‌توانیم در این باب هنرمندانه گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه یادآور شد: رسانه‌های ما باید تلاششان بر این باشد تا اجازه ندهند هجمه دشمن به شکل گسترده، وسیع و دامنه‌دار باشد چرا که اگر این اتفاق بیفتد هویت و اصالت نسل آینده ما زیر سئوال می‌رود.

عاملی ماه مبارک رمضان را فرصت استثنایی برای خودسازی جوانان و نوجوانان توصیف کرد و ادامه داد: اگر احکام و حدود اسلامی به این نسل با شفافیت، روشنگری و وثوق کامل تبیین و تشریح شود قطعاً علاقمندی آنها به بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و ارزشی بالا می‌رود و آنها راغب به حضور در محافل و مجالس معنوی می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ماه رمضان که از آن به عنوان ماه خودسازی و مقدمه تزکیه نفس یاد می‌شود پالایش حقیقی انسان را به همراه دارد که می‌توان با دوری از گناه و معاصی به سمت مبارزه و جهاد با نفس حرکت کرد.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول