اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج):

انسان‌محوری مبنای زندگی سکولاریسم است/سبک زندگی مهدوی باید الگوی جامعه ما شود

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در کشور با بیان اینکه انسان‌محوری مبنای سبک زندگی سکولار است، گفت: سبک زندگی مهدوی باید الگوی جامعه ما شود.

انسان‌محوری مبنای زندگی سکولاریسم است/سبک زندگی مهدوی باید الگوی جامعه ما شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد صابر جعفری عصر امروز در همایش سبک زندگی مهدوی در جمع فارغ‌التحصیلان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی‌، در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار داشت: آنچه که امروز از سبک زندگی می‌گویند تنها متاسفانه همین دو کلمه است و در صدا و سیما و رسانه‌های داخلی تنها تکرار می‌شود و شاهد ارائه هیچ‌گونه نظری نیستیم.

وی در ادامه به تشریح زندگی با نگاه سکولار و اومانیست اشاره کرد و افزود: در این نوع زندگی تنها دنیا ارزشمند است برای اینکه راحت زندگی کنیم، مقررات را رعایت می‌کنند و با مرگ این نوع زندگی پایان می‌یابد.

قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: یک نوع سبک زندگی، سبکی است که در آن انسان با تمام وجود خود را متعلق به خدا می‌داند و خدا را در هر لحظه زندگی خود احساس می‌کند و به آخرت خود نیز در این نوع سبک زندگی اهمیت قائل است.

وی به تفاوت سبک زندگی دینی و اومانیستی اشاره کرد و افزود: در سبک زندگی اومانیستی فرد به خاطر اینکه به خواسته‌های دنیوی خود دست پیدا کند جان انسان‌های دیگر را به خطر می‌اندازد، مانند تجاوز به کشورهای دیگر توسط جامعه غربی، با این نگاه که می‌خواهند در رفاه زندگی کنند.

جعفری به سبک زندگی دینی اشاره کرد و  ادامه داد: در سبک زندگی دینی فرد با خدا  ارتباط دارد، در این نوع سبک زندگی در بعد فردی و اجتماعی فرد به دلیل وجود خدا با اطاعت از امام معصوم و عمل به آیات قرآن می‌پردازد و در تعامل با طبیعت نباید هر آنچه که خداوند در اختیار قرار داده است اسراف کند.

وی در توضیح تعامل با دیگران در سبک زندگی دینی و سکولار اظهار داشت: در تعاملات غربی تنها نگاه انسان خودمحور است، در صورتی در سبک زندگی دینی حق تجاوز به حقوق دیگران ندارد، همه انسان‌ها حق دارند و باید به حقوق آنها احترام گذاشت.

جعفری گفت: تفاوت زندگی سبک زندگی مهدویت با سبک زندگی دینی این است هر دو دین‌دار هستند از امام خود اطاعت می‌کنند اما در سبک زندگی مهدوی فرد در کنار ایمان، خود را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) می‌داند.

وی در توضیح این مطلب گفت: یعنی فرد منتظر وظیفه خود می‌داند که برای ظهور امام زمان(عج) هر چند کار و عمل کوچک باشد ولی انجام دهد تا رضایت خدا و توفیق اطاعت از امام زمان(عج) را پیدا کند.

وی تأکید کرد: سبک زندگی مهدوی باید الگوی جامعه ما شود، زیرا در این سبک منتظران دین‌دار هستند و همه می‌دانند که در ظهور امام زمان (عج) نقش دارند.

انتهای پیام/70005/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول