اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

مهمترین رسالت حوزه علمیه تبلیغ دین است

استاد حوزه علمیه گفت: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است و حوزه علمیه باید حمایت لازم را از مبلغان داشته باشد.

مهمترین رسالت حوزه علمیه تبلیغ دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام  نقویان در سومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه که پیش از ظهر امروز در دفتر آیت‌‌الله مکارم شیرازی برگزار شد اظهار کرد: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است.

وی افزود: لازم است شیوه‌های نوین تبلیغ به کار گرفته شوند؛ هرچند تبلیغ سنتی ما در زمینه‌های خود تاثیر لازم را داشته اما با توجه به رشد رسانه‌ها و ارتباطات پیچیده میان انسان‌ها، به روز کردن تبلیغ هم ضروری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه‌ علمیه باید تبلیغات دینی را به خوبی رصد کند خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم برخی‌ها در داخل و خارج کشور مطالبی را بیان می‌کنند که از استحکام و ارتباط لازم با مبانی دینی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون منسوب به حوزه‌های علمیه هستند و علما و مدیریت حوزه باید بر کار آنها نظارت دقیقی داشته باشند.

نقویان با بیان اینکه مردم عادی ارتباط مستقیمی با دین ندارند گفت: روحانیون و طلاب باید واقعیت و حقیقت زیبای دین را به طور صحیح به مردم برسانند وگرنه تاثیرات منفی آن بیشتر خواهد بود؛ در این میان مراجع تقلید و حوزه‌ علمیه باید مشوق‌ها و تذکراتی را برای خطبا در نظر بگیرند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: نماندن و نگه نداشتن علما در قم یکی از راهکاری تبلیغ صحیح دین محسوب می‌شود؛ برخی مناطق در طول سال تنها در ماه رمضان و دهه محرم از وجود روحانیون و مبلغان دینی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به وجود وسایل ارتباط جمعی در همه مناطق حتی شهرها و روستاهای دورافتاده گفت: با این حال در همان مناطق روحانی مستقر زندگی نمی‌کند بنابراین باید طلاب را برای حضور در شهرهای خود و تبلیغ دین تشویق کرد.

نقویان با بیان اینکه مراکز تبشیری مسیحیت تا عمق روستاها و مناطق دورافتاده افغانستان هم مبلغان خود را اعزام می‌کنند ابراز کرد: حمایت از مبلغان شیعه باید در دستور کار قرار گیرد تا تشیع هم بتواند سخن خود را به گوش جهانیان برساند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول