اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه در گفت‌وگو با فارس:

حفظ عزت و اقتدار ایران، مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده است

امام جمعه قروه حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی در دنیا را مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده دانست و افزود: ملاک برگزیده و شاخص در انتخاب اصلح، رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

حفظ عزت و اقتدار ایران، مهم‌ترین رسالت رئیس جمهور آینده است

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قروه گفت: بخشی از ارزش‌های هر حکومتی، در گرو انتخابات‌هایی است که در آن برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از افتخارات نظام ارزشمند اسلامی ما، در طول بیش از 3 دهه از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که تقریباً هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است که با اتکایی به خدای متعال و اتکای به مشارکت مردمی نظام جمهوری اسلامی همواره توانسته‌ است با برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه، جشن سیاسی و حماسی را در سطح ملی برگزار نماید.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این تعداد از انتخابات با مشارکت حداکثری مردم که در سطح جهانی بی‌سابقه بوده است تصریح کرد: این مسئله از یک سو مرهون آرمان‌های الهی جمهوری اسلامی در اذعان به حق حاکمیت مردم بر مردم و از سوی دیگر نشانی از دلبستگی و علاقه‌مندی عمیق مردم به سرنوشت نظام است.

وی مهم‌ترین انتخابات ملت ایران را در طول این سال‌ها، انتخاب انقلاب اسلامی به عنوان حاکمیت برگزیده بود که امروز همگان بر تاثیر شگفت‌انگیز و بسیار عمیق آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی اذعان دارند.

امام جمعه قروه با اشاره به تلاش ده‌ها شبکه خارجی برای تبلیغات سوء علیه انتخابات ایران تصریح کرد: رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به استکبار از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی گسترده‌ای در راستای ایجاد یاس و ناامیدی و نیز عدم مشارکت گسترده مردم در انتخابات انجام داده‌اند.

احیا دلیل این خوف و هراس بوق‌های تبلیغاتی غرب را ناشی از عمق تاثیرگذاری حضور مردم در انتخابات در عرصه جهانی دانست و افزود: موج بیداری اسلامی، مهم‌ترین ثمره منطقه‌ای انقلاب مردم ایران است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون به نقطه‌ای از پیشرفت و تعالی دست یافته است که دشمنان قصد محدود کردن آن را دارند گفت: گرایش روزافزون به اسلام در سایه انقلاب اسلامی معنا پیدا کرده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و موقعیت خاص ایران در برهه کنونی، که به تعبیر مقام معظم رهبری گردنه‌ای تاریخی است، تصریح کرد: در مسیر رسیدن به قله سختی‌های بسیاری وجود دارد که حرکت با احتیاط شرط سالم رسیدن به قله است.

خطیب جمعه قروه با بیان اینکه مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری به خوبی توانست مردم را به سمت انتخاب اصلح سوق دهد، خاطرنشان شد، برخی در مناظره‌ها تا لب مرز پیش رفتند که این مسئله خوب نبود.

احیا به برخی بی‌تدبیرها در دولت‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته شاهد بودیم برخی با طرح مسئله دادن زمین، برای گرفتن زمان، چه ضربه‌هایی به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کردند، اما از آنجا که خداوند خود حافظ انقلاب ماست و ولایت فقیه اصل اساسی آن است، این ترفندها راه به جایی نبرد.

وی تصریح کرد: اگر چه همواره جبهه‌گیری‌های خاصی در زمینه انتخابات صورت می‌گیرد اما به فرموده امام راحل "میزان رای ملت است" و آنچه از صندوق‌ها بیرون می‌آید نتیجه ارده جمعی ملت است و برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم صیانت بخش نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی و مایه اتحاد و انسجام عمومی در عرصه داخلی خواهد بود.

امام جمعه قروه با اشاره به نقش برجسته ملت ایران در عرصه‌های دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود تصریح کرد: رسیدن به این اهداف و آرمان‌ها، نیازمند حماسه‌سازی و حرکت جهشی در بخش‌های مختلف است.

 احیا با یادآوری اینکه تمامی انتخابات گذشته با مشارکت بالای مردم یک حماسه سیاسی در سطح بین‌ا‌لمللی بوده است، اظهار داشت: انتظار رهبری انقلاب از مردم با عطف به شرایط و وضعیت حساس کشور می‌طلبد انتخابات پیش‌رو، حماسی‌تر از حماسه‌های سیاسی گذشته باشد.

حجت‌الاسلام احیا با بیان اینکه باید با بصیرت و آگاهی در مسیر انتخاب اصلح قدم برداشت گفت: وقتی انتخاب، از روی آگاهی و دقت باشد، ارزشمند و ماندگار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات شورای اسلامی نیز گامی مهم در اداره امور کشور است و نباید، کم اهمیت شود، ترویج برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی از جمله ترویج اقدام مردود تک‌رایی را مصداق قومی و قبیله‌ای عمل کردن دانست و افزود: انتخاب شورای محکم و قوی در کنار مجریان توانمند دولتی می‌تواند تمامی مناطق کشور را توسعه دهد.

حجت‌الاسلام احیا در پایان با بیان اینکه کسانی که در راه خدا استقامت کنند، وعده هدایت الهی را دارند تصریح کرد: این وعده الهی در انتخابات روز جمعه با حضور گسترده و دندان‌شکن ملت ایران تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/79009/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول