اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خبر داد

تبیین سبک زندگی اسلامی در 110 برنامه «دین، نشاط، زندگی»

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به منظور تبیین سبک زندگی اسلامی در میان زائران، 110 جلسه پرسش و پاسخ «دین، نشاط، زندگی» همزمان با تابستان 92 در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

تبیین سبک زندگی اسلامی در 110 برنامه «دین، نشاط، زندگی»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی مسئول برگزاری «برنامه دین، نشاط، زندگی» اظهار داشت: این جلسات پرسش و پاسخ ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قبل از نماز مغرب و عشا در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر تدارک شده است.

وی «خانواده موفق در آموزه‌های دینی»، «مدیریت در خانواده موفق»، «شادی و نشاط در اسلام»، «ازدواج و مسائل مرتبط با آن» و «روابط اجتماعی در آموزه‌های دینی» را محورهای برگزاری سلسله جلسات پرسش و پاسخ «دین، نشاط و زندگی» عنوان کرد.

حسینی با اشاره به اینکه پرسشگری از جمله مسائل حیاتی و مهمی است که رشد و تعالی هر فکر و اندیشه‌ای وابسته به آن است، گفت: یکی از اصولی‌ترین اهداف معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است؛ از این‌رو سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» در تابستان 92 پیش‌بینی شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: این جلسات از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخ‌گویی به سئوالات دینی است که در آن سعی شده با نگاه‌های عمیق به مسائل معرفتی، تربیتی و خانوادگی، فرصتی را برای پرسش و پاسخ، اندیشیدن، فهمیدن و رسیدن به معارف زلال و ناب دینی فراهم آورد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، تبیین الگویی کارآمد و جامع از نظام تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های خانواده، جوان و اجتماع برای عموم زائران حرم مطهر رضوی را اهداف برگزاری جلسات پرسش و پاسخ «دین، نشاط، زندگی» عنوان کرد.

حسینی با اشاره به دعوت از کارشناسان فرهیخته حوزه و دانشگاه در این جلسات گفت: حجت‌اسلام نقویان، رضایی‌تهرانی، ماندگاری و تراشیون از اساتیدی هستند که در این برنامه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه جشن ویژه روزه اولی‌های با عنوان «میهمانی آسمانی» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشن 17 تیرماه، از ساعت 17 در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده و دختران روزه اولی به همراه والدین خود می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌بار در جشن «میهمانی آسمانی» خانواده‌ها نیز حضور دارند، تصریح کرد: در حاشیه این مراسم، همایش تخصصی ویژه والدین با حضور حجت‌الاسلام دکتر سید علیرضا تراشیون، مشاور تربیتی رسانه ملی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به جایگاه والای ماه مبارک رمضان و اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان گفت: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راستای بیان ارزش و جایگاه عمل به فرائض الهی که به مصداق فرمایش گهربار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) عامل پرهیزکاری انسان است، جشن «میهمانی آسمانی» را برای 350 نفر از نوجوانان دختر که به سن تکلیف رسیده‌اند و امسال نخستین‌ ماه رمضان دوران بلوغشان را تجربه می‌کنند، برگزار می‌کند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول