اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ای زنجان خبر داد

بهره‏برداری از مولد 74 مگاواتی برق در زنجان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ای زنجان گفت: نیروگاه یا مولد مقیاس کوچک 74 مگاواتی برق تا پایان سال‌جاری در استان زنجان به بهره‏برداری می‏رسد.

بهره‏برداری از مولد 74 مگاواتی برق در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی چهل‌امیرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران زنجان اظهار داشت: در مجموع 16 برق منطقه‏ای در کشور وجود دارد که برق منطقه‏ای زنجان نیز دو استان زنجان و قزوین را پوشش می‏دهد.

وی با اشاره به اینکه 900 نفر پرسنل در شرکت برق‎ منطقه‏ای زنجان وجود دارد که 400 نفر از آنها کارمند رسمی هستند، تصریح کرد: سایر کارمندان نیز به صورت شرکت‏های تعاونی و کار مشخص فعالیت می‏کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ای زنجان با بیان اینکه صنعت برق استان زنجان گام‏های بسیار خوبی را در سال‏های اخیر برداشته، خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه سلطانیه در مدت 18 ماه بهترین رکورد در زمینه احداث نیروگاه‏ها بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‏ای زنجان در زمینه مولدهای مقیاس کوچک نیز اقداماتی را انجام داده است، اضافه کرد: تولید برق زیر 25 مگاوات مولد مقیاس کوچک است که تولید برق بیش از این رقم به عنوان نیروگاه بزرگ تلقی می‏شود.

چهل‎‌امیرانی با بیان اینکه حدود 360 مگاوات موافقت‏نامه توسط شرکت برق منطقه‏ای زنجان برای سرمایه‏گذاران در زمینه نیروگاه‏های کوچک مقیاس صادر شده است، ادامه داد: در این زمینه از سرمایه‏گذاران به ویژه در تامین زمین حمایت‎های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مولدهای کوچک به میزان 74 مگاوات در استان زنجان در حال احداث است، یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال این مولدها بهره‏برداری شده و برق تولیدی آن به صورت مستقیم به مصرف استان رسیده و نیاز منطقه را تامین کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ای زنجان با بیان اینکه حجم سرمایه‏گذاری در احداث مولدهای مقیاس کوچک پایین است، گفت: سرمایه‏گذاران زیادی از احداث این مولدها استقبال می‏کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث مولدهای کوچک مقیاس راندمان بالایی داشته و توجیه اقتصادی خوبی دارند، ادامه داد: در حال حاضر دو واحد نیروگاه کوچک مقیاس در شهرک تخصصی روی استان زنجان در حال احداث است.

* زنجان پیشروترین استان‏ها در احداث مولدها است

چهل‌امیرانی با بیان اینکه استان زنجان جزو پیشروترین استان‏ها در احداث مولدهای کوچک مقیاس است، تصریح کرد: احداث این مولدها سبب ایجاد پراکندگی در تولید برق می‏شود.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول