اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فصل خرماپزان در قلعه‌گنج / گرمای بی‌سابقه بلای جان شبکه برق‌رسانی

همزمان با فصل خرماپزان در قلعه‌گنج خدمات شایانی در زمینه برق‌دار کردن روستاها و رفع افت ولتاژ به ویژه در روستاهای محروم و دورافتاده این شهرستان صورت گرفته است.

فصل خرماپزان در قلعه‌گنج / گرمای بی‌سابقه بلای جان شبکه برق‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، همزمان با فصل خرماپزان امسال گرمای بی‌سابقه نیز آغاز شده و گاه دماسنج‌ها دمایی بالای 55 درجه را نشان می‌دهند و خدا چه قدر کشاورزان را دوست دارد.

هر سال قمری که 10 روز کوتاه‌تر از سال شمسی است و انگار عقب می‌رود، شاید خرمای کشاورزان به ماه رمضان نمی‌رسید، اما با گرمای زیاد چند روز گذشته خرماپزان اجاقش تندتر شده است و خرما و رطب چیدنی هستند.

مردم از گرمای زیاد می‌نالند و برای کارهای غیرضروری به شهر و بازار نمی‌آیند، خانه‌ها به لطف زحمات کارکنان برق هوای ملایمی دارند.

روستاها و محلات کمتر از افت ولتاژ برق گله دارند و نسبت به سال گذشته مراجعات مردمی در این زمینه کاهش یافته است و با هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

امیر بهمنی ساکن روستای تاج قلعه‌گنج در بازار گرم شهر مشغول خرید مایحتاج برای ماه رمضان بود که به خبرنگار فارس گفت: در این گرمای شدید کولرهای گازی جوابگو هستند و مشکلی برای مردم پیش نیامده است.

وی افزود: نسبت به سال گذشته وضعیت برق بهتر شده است و زمانی که نیروهای برق را در زیر آفتاب سوزان در حال تلاش و رفع مشکلات برق می‌بینم برای آنها دعا و از خدمات آنها تشکر می‌کنم. 

هنوز بعضی از روستاها با مشکل افت ولتاژ مواجه هستند

فاطمه احمدی، دبیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه گرمای هوا بسیار وحشتناک است و نسبت به سال‌های گذشته خیلی گرم‌تر شده است، اذعان داشت: خدا را شکرگزار هستیم که امسال قطعی برق نداشتیم، اما این چند روز به علت گرمای زیاد کولرها زیر بار نمی‌رفتند و ظهرها کمی باید تحمل می‌کردیم.

بختیار رمشکی که لباس سربازی به تن داشت نیز گفت: بچه روستای زیارت گیاهان هستم، با آغاز فصل تابستان و خرماپزان در سال‌های گذشته کولرها جواب نمی‌داد و مجبور بودیم، شب‌ها را بیرون بخوابیم، اما امسال کمی اوضاع بهتر شده است.

به سراغ اسماعیل صادقی، بخشدار چاه‌دادخدا می‌رویم و از وی می‌پرسیم اوضاع برق در روستاهای محروم بخش چاه‌داد خدا چگونه است که وی بیان داشت: در بسیاری از روستاهای دورافتاده این منطقه برق‌رسانی صورت گرفته و روشنایی انجام شده است.

وی متذکر شد: در این حالت بسیاری از روستاها نیز مشکل افت ولتاژ آنها برطرف شده است، اما در حالت دوم اینکه با توجه به گرمای بی‌سابقه هنوز بعضی از روستاها با مشکل افت ولتاژ مواجه هستند که با رایزنی‌های صورت گرفته تا چند وقت آینده این مشکل نیز برطرف می‌شود. 

8 میلیارد ریال صرف رفع مشکلات افت ولتاژ شده است

ایوب فلاحی، فرماندار قلعه‌گنج نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس عنوان کرد: خدمات شایانی در زمینه برق‌دار کردن روستاها و رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه در جنوب استان و به ویژه در قلعه‌گنج صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با افتتاح نیروگاه یک‌هزار مگاواتی کهنوج بسیاری از مشکلات برق روستایی شهرستان‌های جنوبی حل می‌شود و امید است، پیگیری‌ها ادامه یابد.

فلاحی افزود: مشکلاتی هنوز در بعضی از نقاط داریم که در اعتبارات امسال در اولویت قرار دارند، اما به مردم توصیه می‌کنیم که در ساعت پیک مصرف برق، صرفه‌جویی کرده و وسایل سرمایشی پربازده را به کار بگیرند تا همه بتوانند از این نعمت به خوبی بهره‌مند شوند.

وی ابراز داشت: برای رفع افت ولتاژ مناطق دولاب، سرتک زر، چیل‌آباد، سلمانیه، کلات‌مالک، کرت، گلدشت صادقی‌ها، ناصرآباد، شهرک امام رضا و فرهنگیان و سرتک هم‌اکنون نیروهای اداره برق قلعه‌گنج در حال تلاش و فعالیت هستند و رفع افت ولتاژ آنها صورت گرفته است.

فرماندار قلعه‌گنج گفت: توسعه شبکه و تعویض ترانس نیز در بسیاری از روستاها انجام شده است و تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال اعتبار در سه ماهه اول سال 92 صرف رفع مشکلات افت ولتاژ شده است.

فلاحی بیان داشت: در 26 منطقه و محله دیگر نیز رفع افت ولتاژ صورت گرفته است و 70 روستای دیگر در ردیف اولویت قرار دارند و کار شناسایی نقاط ضعف شبکه بررسی شده و با اختصاص اعتبار مشکل آنها نیز رفع می‌شود.

وی عنوان کرد: به کشاورزان قلعه‌گنجی توصیه می‌کنیم تا موتورپمپ خود را در ساعات پیک و اوج گرما برای کاهش افت فشار خاموش کنند تا مردم بتوانند در آرامش استراحت کنند.

فلاحی از مردم خواست، نسبت به پرداخت بدهی برق و قطع انشعابات غیرمجاز همت ورزند تا برای جذب بیشتر اعتبارات بتوانیم با دست پر قدم برداریم.

وی تأکید کرد: ادارات دولتی سعی بر کاهش مصرف برق در ساعات اوج گرما و پیک بار کنند و نسبت به پرداخت بدهی خود نیز اقدام سریع داشته باشند.

فرماندار قلعه‌گنج یادآور شد: خدمات اداره برق قلعه‌گنج در دولت نهم و دهم قابل مقایسه با گذشته نیست. 

یادم آمد، حدیثی از پیامبر (ص) که فرمودند، «از ما نیست مسلمانی که شب سیر بخوابد؛ در حالی که همسایه‌اش در گرسنگی به سر می‌برد.»، گرسنگی تنها غذا نیست وقتی من و شما در داخل خانه می‌توانیم با یک کولر استراحت کنیم، چرا اسراف کنیم تا همسایه زیر این گرما از این نعمت استفاده نکند.

مغازه‌دار و بازاری که حبیب خداست، خوب می‌داند، رضایت خدا در آسایش مردم است، چرا که هنوز از لامپ‌های رشته‌ای پرمصرف استفاده می‌کنیم و شب‌ها کولر را روشن نگه می‌داریم.

.............................

گزارش از علی اکبرزاده

.............................

انتهای پیام/80004/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول