اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

پرداخت مالیات برقراری عدالت در حوزه اقتصادی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: پرداخت مالیات در حقیقت برقراری عدالت و یکپارچگی نگاه‌ها در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است.

پرداخت مالیات برقراری عدالت در حوزه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مظفری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 16 تیر ماه روز مالیات در اردبیل اظهار داشت:‌ هر چند نظام مالیاتی کشور در سال‌های اخیر متحول شده و دیدگاه‌ها نیز به این حوزه تغییر پیدا کرده است اما هنوز نسبت به کامل شدن دیدگاه مردم به حوزه مالیاتی و اعتماد و وثوق در این حوزه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در نظام مالیاتی با سه مشکل اساسی روبرو هستیم که باید این مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود، عنوان کرد: مشکل اول قوانین مالیاتی، مشکل دوم شیوه اجرایی و سومین معضل نیز بحث فرهنگ مالیات است که هنوز در سه حوزه با دغدغه‌ها، تنگناها و مشکلاتی روبرو هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه پرداخت مالیات و انسجام در نظام مالیاتی باید به شکل صحیح اصلاح شده و تفکر به این حوزه تغییر پیدا کند، افزود: نباید در این فرهنگ نگاهی یک‌سویه و یک‌جانبه داشته باشیم بلکه بهتر است کسانی که به پرداخت نکردن مالیات افتخار می‌کنند به نحوی مجازات و تنبیه شوند و در کنار آن پرداخت‌کنندگان مالیات مورد تشویق و ترغیب قرار گیرند.

مظفری ادامه داد: هر چند در سال‌های اخیر موضوع تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و شفاف‌سازی در این حوزه به سرعت در حال افزایش بوده است اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب و اعتمادی و اطمینانی در این حوزه فاصله زیاد است.

این مسئول با بیان اینکه اگر به این اصل توجه کنیم که دادن مالیات در حقیقت برقراری عدالت و یکپارچگی نگاه‌ها در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است، تصریح کرد: اگر این نگاه را داشته باشیم که مبنای اصلی در پیشبرد امور است قطعاً توفیقات بی‌شماری را کسب خواهیم کرد.

این کارشناس حوزه مالیات با بیان اینکه ما در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت دقیق و محاسبه شده مالیات با مشکلات و برخی مقاومت‌ها روبرو هستیم، اذعان داشت: در کنار اصلاح این فرهنگ که مردم باید مالیاتشان را با شفافیت، صداقت و بدون زور و اجبار پرداخت کنند قطعاً حرکتی منسجم در حوزه دریافت‌کنندگان مالیات و نهادهای مرتبط باید صورت گیرد تا وثوق مردم افزایش یابد.

مظفری یادآور شد: اگر مردم بدانند که پرداخت مالیات آنها به صورت مستقیم در عمران و آبادانی، توسعه ساخت و سازها و حرکت رو به جلوی کشور موثر و تاثیر‌گذار است به یقین راغب‌تر خواهند بود تا مالیاتشان را پرداخت کنند اما اگر اختلافی خلاف این رخ دهد این امکان و تفکر به وجود نمی‌آید که کسی بخواهد مالیات خود را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: در تمام دنیا مرسوم است که پرداخت مالیات به سهولت و به شکل الکترونیکی انجام می‌شود که خود این امر سبب می‌شود برخی نارسایی‌ها و قصور و کوتاهی برطرف شود و مردم در موعد مقرر بتوانند مالیاتشان را پرداخت کنند.

انتهای پیام/62004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول