اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

توازن صنعتی در استان سمنان باید برقرار شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نزدیکی سمنان به پایتخت مزیت نیست، تأکید کرد: توازن صنعتی در استان سمنان باید برقرار شود.

توازن صنعتی در استان سمنان باید برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‏اصغر جمعه‏ای ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته صنعت و معدن اظهار کرد: در زمینه تولید، اگر هر کشوری به مزیت‏ها و محدودیت‏های خود توجه کند و اقدامات مناسبی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان انجام دهد، می‏تواند به راحتی پا به عرصه جهانی بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: یک کشور لزوماً نباید در تمام ابعاد و زمینه‏ها در عرصه جهانی دارای تولید باشد و به طور شاخص باید به تولیدات مزیت‏دار و قابل حصول خود توجه کند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان تلاش‏های زیادی از بدو شکل‏گیری واحدهای صنعتی تاکنون انجام شده است، سمنان را استانی صنعتی و معدنی در کشور دانست که نیازمند معرفی بیشتر است.

*نزدیکی سمنان به پایتخت مزیت نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که نزدیکی سمنان به پایتخت، برای این استان مزیت است؛ اما ما معتقد هستیم که این نزدیکی در بسیاری از موارد نه تنها مزیت نیست، بلکه به وضع صنعت در استان سمنان نیز آسیب زده است.

جمعه‏ای ادامه داد: برخی سیاستگذاری‏های ناصوابی که در کشور در سال‏های گذشته انجام شد، همچون قانون ممنوعیت تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در شعاع 120 کیلومتری پایتخت، به صنعت و معدن استان سمنان آسیب زد.

وی بیان کرد: بسیاری از سرمایه‏گذاران، صنعت‏کاران و مسئولان استان سمنان قصد داشتند تا توازن صنعتی بین شرق و غرب استان سمنان با مرکز این استان به یک شکل برقرار شود؛ اما سیاست‏های کلان مانع از این امر شد.

*برنامه‏های نادرست به صنعت و معدن کشور ضربه می‏زند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: برخی از برنامه‏های نادرست به حوزه صنعت و معدن کشور ضربه می‏زند.

وی بیان کرد: همه تاکید دارند که توازن صنعتی و معدنی باید در استان سمنان حفظ شود؛ ولی باید این را نیز دانست که در مرحله آخر، این سرمایه‏گذار است که تصمیم نهایی را می‏گیرد.

جمعه‏ای با بیان اینکه قصد داشتیم تا در دورترین نقاط استان سمنان نیز واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شود تا توازن منطقه‏ای برقرار باشد، تحقق نیافتن این برنامه را به دلیل نبود سیاستگذاری ثابت در حوزه کلان کشور دانست و گفت: نبود ثبات در سیاستگذاری‏ها، قدرت را از مسئولان استانی گرفته است.

انتهای پیام/2249/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول