اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

841 دانش‌آموز استثنایی در استان زنجان تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 841 دانش‌آموز استثنایی در استان تحصیل می‌کنند.

841 دانش‌آموز استثنایی در استان زنجان تحصیل می‌کنند

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور ارتقای سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش با بهره‌گیری از مربیان مجرب و ارائه آموزش‌های مختلف در تلاش برای افزایش توانایی این گروه از دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به هوشمند‌سازی مدارس استثنایی افزود: هوشمند‌سازی مدارس استثنایی با جدیت از طریق آموزش و پرورش دنبال می‌شود، چراکه این امر یکی از عوامل موثر در بهبود آموزش به این گروه از دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 کلاس از مدارس استثنایی استان زنجان هوشمند‌سازی شده‌اند، تصریح کرد: این مدارس جزو اولویت‌ها در هوشمند‌سازی محسوب می‌شوند.

نظری با اشاره به راه‌اندازی مدارس هیئت امنایی در استان تصریح کرد: شیوه عملکرد مدارس هیئت امنایی به این شکل است که اداره آنها به دست اولیا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 55 مدرسه هیئت امنایی در استان زنجان وجود دارد که تصمیم‌گیری برای اداره آنها از طریق والدین صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مدارس عادی با تصمیم اولیا به مدارس هیئت امنایی تبدیل می‌شوند، اضافه کرد: در صورتی که اولیا تمایل داشته باشند، این مدارس به حالت عادی برگشته و از حالت هیئت امنایی بودن خارج می‌شوند.

وی در ادامه به بحث تک‌نوبته کردن مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 93 درصد از مدارس استان تک‌نوبته هستند.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار مدرسه در استان زنجان وجود دارد، گفت: تعداد دانش‌آموزان زنجانی که در مدارس تحصیل می‌کنند، 177 هزار نفر است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول