اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

10 هزار نفر در استان زنجان بی‌سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 10 هزار نفر در استان زنجان بی‌سواد هستند.

10 هزار نفر در استان زنجان بی‌سواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش به برنامه توسعه پنجم و منویات مقام معظم رهبری درباره ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشورمان اشاره و اظهار کرد: تا پایان اجرای برنامه توسعه پنجم و پایان سال 94 فرصت زیادی باقی نمانده است.

وی، تعداد افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال استان زنجان را 10 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش برای شناسایی این افراد کد ملی آنها را در اختیار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا داریم برای پیدا کردن شماره تلفن و آدرس منزل این افراد، آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی کارنامه موفقی دارد، اذعان داشت: استان زنجان در بستن دروازه‌های بی‌سوادی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

نظری به آمار بی‌سوادی افراد 10 تا 14 سال استان زنجان اشاره کرد و افزود: این آمار در سرشماری سال 90 به 373 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد افراد بی‌سواد 214 نفر دختر و 159 نفر پسر هستند، متذکر شد: بیشتر این افراد به دلیل مهاجرت و عوامل دیگر از تحصیل بازمانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: امید است استان زنجان جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را زودتر از استان‌های دیگر برگزار کند.

وی، صدا و سیما را قوی‌ترین رسانه در امر تبلیغات دانست و بیان کرد: از صدا و سیمای مرکز زنجان تقاضا داریم در شناسایی افراد بی‌سواد به آموزش و پرورش کمک کند.

نظری با اشاره به اینکه برای جذب و تشویق افراد بی‌سواد باید چهره‌های باسوادی که از طریق نهضت سوادآموزی تحصیل کردند به مردم معرفی شود، اذعان داشت: صدا و سیما می‌تواند از طریق پخش زیرنویس یا آگهی افرادی که توسط نهضت سوادآموزی دیپلم گرفته یا در مقاطع بالاتر تحصیل کردند را شناسایی و به ادارات آموزش و پرورش استان زنجان معرفی کند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول