اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان:

تویسرکانی‌ها بیش از 5 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان زکات پرداختی از سوی مردم این شهرستان را در سال گذشته 5 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد.

تویسرکانی‌ها بیش از 5 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، تیمور کرمی‌مقدم ظهر امروز در همایش عاملان و مؤدیان زکات در تویسرکان با اشاره به اینکه جاری‌سازی آموزه‌های دینی در لایه‌های زندگی ضامن سلامت جامعه می‌شود، اظهار کرد: زکات یکی از فرایض دینی است که اشاعه آن در سامان‌بخشی زندگی محرومان تأثیر بسیاری دارد.

وی افزود: پرداخت زکات از سوی مردم سبب می‌شود وضعیت معیشتی اقشار بی‌بضاعت مردم متحول شده و فقر نیز از اجتماع به شکل قابل ملاحظه‌ای رخت بربندد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان خطاب به عاملان و فعالان در عرصه ترویج زکات اظهار کرد: شما که توفیق خدمت به جامعه در لباس عاملان به امر زکات را پیدا کرده‌اید باید شکرگزار این عنایت الهی باشید.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست این امر حسنه در بین مردم ضروری است، گفت: ترویج و ترغیب مردم برای حرکت در انجام امور دینی نظیر زکات با تبلیغات درست و اصولی باید در سرفصل کاری عاملان، دهیاران و شوراهای روستاها قرار گیرد.

مدیر کمیته امداد تویسرکان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص فعالیت سال 91 ستاد زکات این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال 91 جلسات زیادی با دهیاران، شوراها و کشاورزان به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تبلیغات چهره به چهره عاملان زکات در روستاها گفت: 65 نفر عامل زکات دارای حکم ابلاغی از سوی ستاد در سطح روستاهای شهرستان برای تبیین و ترویج این فریضه الهی فعالیت دارند.

کرمی‌مقدم تعداد روستاهای این شهرستان را 103 مورد عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع روستاهای تویسرکان 65 روستا قابلیت پرداخت زکات دارند که از این تعداد 35 روستا پرداخت‌کننده زکات هستند.

وی اضافه کرد: هفت مبلغ روحانی برای تبلیغ این فریضه در سطح روستاهای شهرستان با ستاد احیای زکات همکاری می‌کنند.

مدیر کمیته امداد تویسرکان تعداد پروژه‌های اجرا شده از محل جمع‌آوری زکات را 20 مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته یک غسالخانه، 9 باب حسینیه، هفت باب مسجد، یک پل ارتباطی، یک باب فاطمیه و یک مورد آسفالت خیابان با صرف هزینه 5 میلیارد و 510 میلیون ریالی از این طریق ساخته شد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همت آحاد مردم و همکاری خوب ائمه جمعه، مبلغان، عاملان و فعالان کمیته امداد در سال گذشته 5 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات در شهرستان تویسرکان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/89010/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول