اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

ستاد احیای زکات به عنوان یک تشکل قوی عمل کند

امام جمعه نهاوند گفت: ستاد احیای زکات در صورتی که به عنوان یک تشکل قوی در جمع‌آوری زکات موفق عمل کند در رساندن عواید آن به مردم محروم درصد موفقیت بالایی خواهد داشت.

ستاد احیای زکات به عنوان یک تشکل قوی عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عباسعلی مغیثی بعد از ظهر امروز در همایش عاملان و مؤدیان زکات تویسرکان، اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در همان آغاز پیروزی حق بر باطل با شکل‌گیری انقلاب عنایت ویژه خود را در تشکیل نهاد کمیته امداد نسبت به افراد مستضعف نشان دادند.

وی یکی از شاخه‌های فعالیتی کمیته امداد را جمع‌آوری زکات عنوان کرد و افزود: زکات یکی از فرایض دینی است که پرداختن آن ضمن اینکه عامل افزایش مال است سلامت انسان را تضمین می‌کند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه قبل از انقلاب به خاطر حاکمیت طاغوت، مردم کارهای دینی خود را به صورت متفرقه انجام می‌داند، ابراز داشت: بعد از انقلاب مردم ما در قالب تشکل‌های منسجم در راستای رشد کشور به امور دینی سر و سامان می‌دهند.

وی گفت: ستاد احیای زکات در صورتی که به عنوان یک تشکل قوی در جمع‌آوری زکات موفق عمل کند در رساندن آن به مردم محروم درصد موفقیت بالایی خواهد داشت.

مغیثی بر اساس آیات قرآن پرداخت زکات را نشانه اعتقاد و ایمان به قیامت و عدم پرداخت آن را نشانه کفر دانست و تصریح کرد: زکات و نماز در کلام خداوند با هم آورده شده و انجام این دو برای عاقبت بخیری انسان تأکید شده است.

وی بیان داشت: خیلی از حوادث غیر مترقبه، مسائل و مشکلاتی که برای ما پیش می‌آید اتفاقی نیست بلکه معلول گناه و انجام  ندادن تکالیف واجب از سوی انسان است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از 34 سال مبارزه و مقاومت در برابر هجوم‌های سخت و نرم دشمنان امروز امن‌ترین کشور دنیا است، گفت:  عمده گناه فراگیر در کشور ما اسراف و تبذیر است و این درحالی است که گلایه از گرانی و مشکل اقتصاد، سخن محفل‌ها است.

وی تأکید کرد: هر زمان گناهی در جامعه‌ای رایج شود، آثار آن بر جامعه تأثیر می‌گذارد و مشکلات به وجود خواهد آمد و خیر و برکات نیز کم می‌شود.

انتهای پیام/89010/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول