اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

زکات عبادتی مالی است/ فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ترویج شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: زکات عبادتی مالی است و فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه ترویج شود.

زکات عبادتی مالی است/ فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی در جلسه شورای زکات استان سمنان با اشاره به انواع عبادات اظهار کرد: عبادت بدنی مثل نماز و روزه، عبادت مالی همچون خمس و زکات و عبادت مالی و بدنی چون حج و جهاد از جمله عباداتی است که بندگان باید آن را به جای آورند.

وی اهمیت بحث زکات در اسلام را یادآور شد و افزود: زکات عبادتی مالی بوده که در کتاب و سنت به آن تأکید شده و به مثابه پل و پایه‏های اسلام است.

شاهچراغی به پررنگ‏تر شدن نقش زکات در جای جای کشور به عنوان یکی از فروع دین، در برطرف کردن نیاز مستمندان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آیه 103 سوره توبه، خداوند به پیامبر فرمان داد که عاملان خود را به گرفتن صدقه موظف کرده و منتظر اقدام خود مردم به پرداخت آن نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان دادن زکات را سبب پاک شدن روح آدمی از رذائل اخلاقی و فزونی سخاوت انسان‏ها دانست و از همه اعضای شورای زکات استان سمنان سپاس‏گزاری کرد.

حجت‏الاسلام والمسلمین علی پهلوان، مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این نشست خانواده بزرگ بهزیستی را سازمانی خدمات‏رسان و متعلق به آحاد جامعه دانست و افزود: در استان سمنان 10 هزار معلول داریم که برخی از آنان، طبق آیه 16 سوره «بلد» زمین‏گیر شده و از عهده مخارج زندگی به سختی برمی‏آیند.

وی به اقدامات گوناگون و مفیدی که در زمینه رفاه حال مددجویان صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: ما در حد توان، جامعه هدف زیرپوشش را کمک مالی می‏کنیم و تاکنون در بحث مسکن آنان اقدامات خوبی را انجام داده‏ایم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اقساط بالای مسکن را عامل عدم توانایی مددجویان به پرداخت آن بیان داشت و گفت: هزینه‏های نگهداری از معلولان به حدی بوده که به مساعدت دیگر دستگاه‏ها نیاز است.

وی خواستار برقراری جایگاه ویژه‏ای برای بهزیستی در شورای زکات شد و آمادگی مدیران و مسئولان سازمان را برای همکاری و تعاملات بیشتر با این شورا اعلام کرد.

انتهای پیام/74003/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول