اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

درآمدهای زکات فقط خرج هزینه‌های عمرانی نشود

در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد طرحی تصویب شد که بر اساس آن همه درآمدهای حاصل از زکات خرج امور عمرانی روستاها نشود بلکه بر اساس شرع مقدس بیشتر به افراد نیازمند اختصاص یابد.

درآمدهای زکات فقط خرج هزینه‌های عمرانی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در محل دفتر امام جمعه یاسوج با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.

در این نشست هر یک از مسئولان در خصوص چگونگی فرهنگ‌سازی زکات این فریضه واجب و چگونگی هزینه کردن درآمدهای آن نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در این نشست ابتدا عبدالمجید فرهادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی در زمینه پرداخت زکات در استان اظهار داشت: در جلسه‌های گذشته مصوبات هشت‌گانه‌ای را داشته‌ایم که برخی از آن‌ها عملی شده است.

وی به مبلغ 67 میلیون تومانی که قرار شد از محل اعتبارات استانی زکات به روستاها داده شود، اشاره کرد و گفت: این اعتبارات برای کارهای عمرانی و در راستای تشویق زکات به حساب دهیاری‌های این روستاها ریخته شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به گردهمایی طلاب استان اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شد در همین زمینه کارگروه‌هایی به صورت ماهانه تشکیل شود.

فرهادی یکی از بهترین راه‌ها برای توجیه مدیران در زمینه فرهنگ‌سازی امر زکات را یادآوری آن در نشست‌های شورای اداری دانست و تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که در این گونه نشست‌های مهم حداقل 20 دقیقه را برای تبیین آن توسط علمای دینی اختصاص دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی جمع‌آوری 15 میلیارد ریالی زکات در استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری تاکنون 809 میلیارد ریال جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است.

وی یکی از مشکلات بزرگ استان در بحث فرهنگ‌سازی زکات را کمبود روحانی مختص به این امر دانست و گفت: در چهار شهرستان اکنون روحانی زکات نداریم.

فرهادی از فعالیت 10 روحانی مختص به زکات در استان خبر داد و گفت: در بسیاری از استان‌ها برای شهرهایی که 100 میلیون تومان درآمد زکات دارند روحانی فرستاده می‌شود که برای استان ما این رقم 200 میلیون تومان است.

انتهای پیام/2571/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول