اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین صورت گرفت

ساخت بلندترین و سبک‌ترین سازه ماکارونی در خاورمیانه

بلندترین و سبک‌ترین سازه ماکارونی در خاورمیانه توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

ساخت بلندترین و سبک‌ترین سازه ماکارونی در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در مراسمی با حضور مسئولان، استادان و دانشجویان از بلندترین و سبک‌ترین سازه ماکارونی در خاورمیانه که از سوی گروه سازه ماکارونی پارسیان این دانشگاه ساخته شده است؛ رونمایی شد.

این سازه با ارتفاع سه متر و 66 سانتی‌متر، 50 سانتی‌متر طول، 50 سانتی‌متر عرض و تنها سه کیلوگرم وزن در قالب شکل دکل برق و در مدت هشت روز ساخته شده است.

برای این سازه بیش از یک هزار و 500 متر ماکارونی (پنج بسته) و 20 عدد چسب قطره‌ای و هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیون ریال صرف شد.

وحید کشان فلاح، دانشجوی رشته معماری مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان در خصوص ویژگی‌های این سازه اظهار داشت: مهمترین ویژگی این سازه بلندترین و سبک‌ترین سازه ماکارونی‌ست که در خاورمیانه ساخته شده است.

وی افزود: رکورد قبلی ساخت چنین سازه‌ای مربوط به سازه ماکارونی دانشگاه فردوسی مشهد با سه متر ارتفاع است.

سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان اضافه کرد: ویژگی دیگر این سازه مدت زمان ساخت آن است که توانستیم این سازه را با تلاش شبانه‌روزی اعضای 20 نفره تیم و در هشت روز بسازیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، چراکه سازه دانشگاه فردوسی مشهد در مدت پنج ماه ساخته شده بود.

فلاح ادامه داد: البته نکته دیگری که باید در مورد این سازه اعلام شود؛ ساخت چنین سازه‌ای در گرم‌ترین ماه سال یعنی تیر ماه است؛ در حالی که سازه تیم دانشگاه فردوسی مشهد در فصل زمستان ساخته شده بود. دلیل این نکته هم این است که معمولاً سازندگان چنین سازه‌هایی به دلیل انعطاف‌پذیری و شکنندگی بالای ماکارونی معمولاً ساخت آن را در فصل زمستان و فصل سرد سال انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: گروه ما توانست با استفاده از چسب‌های نواری و نگه داشتن قطعات سازه در محیط خلاء در گرم‌ترین ماه سال یعنی تیرماه این سازه را بسازد.

سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان یادآور شد: اعضای گروه این آمادگی را دارد که هر مرکز علمی و تحقیقاتی در کشور که تمایل داشته باشد؛ ضمن آموزش نحوه ساخت چنین سازه‌هایی، این سازه را به نمایش در آورد، این قابلیت در این سازه وجود دارد تا در هر مکانی جابه‌جا شده بدون اینکه تخریب یا آسیبی ببیند.

فلاح خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این پروژه، انجام همه مراحل از مرحله آموزش اعضا، ساخت، اسپانسر، نقشه‌خوانی، از سوی خود دانشجویان انجام شده است.

وی به برنامه‌های آینده این گروه اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت مسئولان دانشگاه در نظر داریم که سازه ماکارونی را به ارتفاع 9 متر با سه متر طول و سه متر عرض بسازیم که در نوع خود به عنوان بزرگ‌ترین و بلندترین سازه ماکارونی در دنیا محسوب می‌شود و اگر این امر اتفاق بیفتد در نظر داریم تا این سازه را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کنیم.

گروه سازه ماکارونی پارسیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را نوید آزادبخت، مهدی تیموریا، امید کریمی، یزدان ارجمندفر، علی‌اکبر رضایی، حسین دهقانی‌پور، پدرام امیدی، سینا سیمیاری، مهراد صانعی و امین جهانی‌ادیب تشکیل می‌دهند.

محمدحسن امیری، سیدنقی حسینی، مرتضی علی‌اکبر بیک، سپیده مرادی، مینو وثیق‌نیا، نیکتا افشار، منیره صادقی نیارکی، عالیه مسعودی و وحید کشان‌فلاح (سرپرست گروه) نیز از گروه سازه ماکارونی پارسیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند.

انتهای پیام/77002/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول