اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

توجه به تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته‏ها / نگاه به دانشگاه آزاد سیاسی نیست

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته‏ها برای توسعه علمی کشور بسیار مهم است.

توجه به تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته‏ها / نگاه به دانشگاه آزاد سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، کاظم جلالی در دیدار با رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد شاهرود افزود: توجه به تحصیلات تکمیلی و گسترش رشته‏ها برای توسعه علمی کشور بسیار مهم است.

وی توجه به منابع مالی دانشگاه آزاد اسلامی را با اهمیت دانست و گفت: نادیده گرفتن منابع مالی دانشگاه متضمن خطر است و همه مسئولان و کارکنان باید با جدیت موضوع درآمدزایی این مجموعه را دنبال کنند.

اعمال نادرست برخی سیاست‏های آموزشی

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی به اعمال نادرست برخی سیاست‏های آموزشی اشاره کرد و افزود: فضای علمی و آموزشی دچار خدشه جدی است و باید این سیاست‏ها در سطح کلان اصلاح شوند.

جلالی تاکید کرد: آموزش عالی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی باید گسترش یابد.

وی با اشاره به راه‏اندازی دفتر نظارت و ارزشیابی گفت: در کشور باید نظارت و ارزشیابی جریان داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را دانشگاهی باسابقه و ریشه‏دار دانست و افزود: دانشگاه آزاد فضای مناسبی را به لحاظ ساخت و ساز دارد و باید از این فضا استفاده کیفی کرد.

نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی نیست

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی، نگاهی سیاسی نیست؛ بلکه ظرفیت خوبی برای کشور است و باید به درستی از این ظرفیت استفاده شود و راه رسیدن به این ظرفیت، گسترش رشته‏هاست.

جلالی بر اهمیت رشته‏های تحصیلات تکمیلی تاکید کرد و گفت: امروز هدف اصلی باید افزایش رشته‏های تحصیلات تکمیلی باشد و برای اخذ رشته‏های دکترا هم تلاش بیشتری کنیم تا منفعت بیشتری به مردم برسد.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی از شورای گسترش وزارت علوم خواست تا در بررسی و تصویب رشته‏ها سرعت بیشتری به خرج دهد و تاکید کرد: پرونده رشته‏ها نباید به مدت طولانی در وزارت علوم بماند.

انتهای پیام/74003/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول