اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

احزاب خودسر و وابسته عاقبتی بهتر از اخوان‌المسلمین نخواهند داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: احزاب خودسر و وابسته به امریکا و رژیم صهیونیستی عاقبتی بهتر از اخوان‌المسلمین پیدا نمی‌کنند چراکه در قمار سیاست همه چیز را باختند.

احزاب خودسر و وابسته عاقبتی بهتر از اخوان‌المسلمین نخواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: حوادث سرنوشت‌ساز منطقه مسیر تحولات را تغییر داده به طوری که با ورود امریکا، رژیم صهیونیستی و عرب مرتجع رویدادها به شکلی مهندسی می‌شوند تا هیچ خدشه‌ای به روابط نامشروع عرب و رژیم صهیونیستی وارد نشود و حکومت‌های منطقه نیز در یک کارگردانی واقعی سعی می‌کنند حاکمیت سلطه را ابقاع کنند.

وی با یادآوری اینکه این نظام‌های مزدور بسیار دوست دارند تا جنگ مسلمانان علیه صهیونیزم را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنند خاطرنشان کرد: آنها به بکارگیری افسرها و ژنرال‌های کارکشته و استفاده از فرقه‌های ضاله‌ای همچون وهابی، سلفی، طالبان و حکام مزدور عرب سعی دارند علیه امت اسلامی از هیچ توطئه و ترفندی فروگذار نکنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تنها راه غلبه امت اسلامی بر این توطئه‌ها را مجهز شدن به عنصر بصیرت و مقاومت آگاهانه توصیف کرد و افزود: ملت سوریه به واسطه این روحیه و حفظ وحدت خود توانسته است بر دشمنان غلبه کرده و حتی مزدوران داخلی را نیز به تسلیم وادار کند.

عاملی به حوادث اخیر در مصر اشاره و خاطرنشان کرد: هر چند عده‌ای معتقد هستند که حوادث مصر انقلاب دوم و گرایش به سکولار است اما باید به یاد داشته باشیم که این حوادث ناشی از بی‌تدبیری اخوان‌المسلمین و کج‌فهمی مرسی است که مردم را به تغییر حاکمیت راغب کرده است.

وی به سه علت حادثه مصر اشاره کرد و گفت: در وهله اول اخوان‌المسلمین که خود را وابسته به امریکا می‌دانستند و به شکل کامل تابع رژیم صهیونیستی و نظام‌های استکباری بودند درصدد خیانت به آرمان عظیم فلسطینی‌ها بودند و در یک بازگشت از آرمان خود سعی می‌کردند علیه مردم فلسطین و حتی باریکه انتقال دارو و غذا به مردم غزه سخت بگیرند و با به رسمیت شناختن قرارداد کمپ دیوید علیه امت اسلامی و فلسطین خیانت کنند.

خطیب جمعه اردبیل یادآور شد: مرسی حتی در یک سال اخیر حتی یکبار نیز به امریکا و رژیم صهیونیستی اخم نکرد و در برابر آنها موضعی نگرفت در حالی که مردم مصر در آغازین روز انقلاب خود نه تنها سفارت رژیم صهیونیستی را آتش زدند بلکه به مقابله با فزون‌طلبی نظام‌های بیگانه پرداختند.

عاملی علت دوم حوادث مصر را تقلید کورکورانه حاکمان این کشور از برخی اقدامات سلفی‌ها و وهابی‌ها توصیف کرد و بیان داشت: این حرکت‌ها به همراه روحیه سازش‌پذیری مرسی سبب شد تا اخوان‌المسلمین برای همیشه اصالت خود را از دست داده و به تاریخ بپیوندد و آنها به خوبی فهمیدند هر کس به نظام‌های غربی وابسته شود و خود را به وهابی‌ها و سلفی‌ها نزدیک کند پایگاه خود را از دست می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: مرسی حتی با تبعیت از سلفی‌ها و غربی‌ها با ایران و سوریه قطع رابطه را در دستور کار قرار داد و با کشور عربستان که این کشور خود عامل اصلی سرنگونی مرسی بود روابط خود را تقویت کرده و حتی با عرب مرتجع وارد مذاکرات دوجانبه شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: عامل دیگر سقوط مرسی طایفه‌گرایی او بود به طوری که مرسی می‌توانست با رفتار فراجناحی و تعامل با همه گروه‌ها و احزاب بهتر و شایسته‌تر حرکت کند اما با سخت‌گیری در قبال مسیحی‌ها، قبطی‌ها و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار شیعی سعی کرد زمینه سقوط خود را فراهم کند.

عاملی ابراز داشت: حتی زمانی که مرسی در همایش سران غیرمتعهدها به ایران آمد به صراحت جنگ طایفه‌ای و شیعه و سنی را به راه انداخت و از سخنان او می‌توانستیم به خوبی دریابیم که چنین تفکری را در سر می‌پروراند.

اردوغان به سرنوشت مرسی گرفتار می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اردوغان نیز با دامن زدن به گرایش‌های طایفه‌ای به یقین به عاقبت مرسی دچار می‌شود چرا که با نام بردن از سلطان سلیم و درست کردن تندیس او که عامل کشتار بسیاری از شیعیان و مسلمانان بوده پایگاه خود را به سرعت از دست می‌دهد.

عاملی به عبرت‌های حادثه مصر اشاره کرد و افزود: این حادثه در وهله اول به خوبی ثابت کرد که گروه‌ها و احزاب وابسته و تسلیم‌گر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند به طوری که اخوان‌المسلمین به رغم تلاش نیم‌ قرنی خود یک ساله آبرویش را بر باد رفته دید و دیگر باید فاتحه این حزب و گروه ریشه‌دار مصر را خواند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: عبرت دوم این است که ملت‌ها باید دوست و دشمن خود را بشناسند و بدانند که دل به امریکا بستن جز کار بیهوده‌ نیست چرا که امریکا ثابت کرده است برای کسب منافع خود می‌تواند حتی هم‌پیمان نزدیک خود را نظیر حسنی مبارک، قذافی و بن‌علی زیرپا بگذارد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: تبریک گفتن پادشاهان عربی منطقه به ارتش مصر در کودتا علیه مرسی بسیار تعجب‌آور است چرا که آنها در پیام خود از احزاب و گروه‌هایی سخن به میان آورده‌اند که خودشان اصلا بهایی به حزب و گروه و جریان انتخابات نمی‌دهند چرا که هیچ یک از کشورهای عربی اعتقادی به دموکراسی و انتخابات و حزب و گروه ندارند.

عاملی گفت: حقیقت این است که یک کشور با مشارکت تمام گروه‌ها، افکار، نیروهای توانمند و اندیشه‌ورز قابل توسعه و پیشرفت و آبادانی است و نباید با گرایش به یک حزب خاص تلاش کرد تا از توانمندی دیگران غافل بود.

پهن کردن سفره‌های افطاری با بیت‌المال حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل موسم رمضان را موسم توشه و برداشتن ذخیره اخروی اعلام کرد و بیان داشت: ماه رمضان در پیش است و میلیاردها انسان در برزخ حسرت برخورداری از یک ثانیه رمضان را می‌کشند و ضرورت دارد از این میهمانی الهی که دارای تقدس، ارزش و جایگاه عظیم است بهره بگیریم.

عاملی نمازگزاران را به خواندن قرآن، دعا، نیایش، ذکر و تسبیحات و اعمال خیر و نیک در این ماه فراخواند و اضافه کرد: در ماه رمضان درهای احسان و نیکی باز است و در نخستین روز این ماه باید فرصت را غنیمت شمرد و با توبه و انابه به درگاه الهی رفت.

وی حفظ حرمت ماه رمضان را از سوی روزه‌داران و مومنان خاطرنشان کرد و گفت: امیدوارم همه اهالی استان همدیگر را به خاطر تهمت‌ها و غیبت‌ها و مجالس احتمالی حرام حلال کنند و نگذارند با کینه و کدورت به این ماه وارد شد.

عاملی خطاب به مسئولان نیز گفت: شایسته نیست در این ماه با پول بیت‌المال سفره‌ای را پهن کرد و یا با توصیه یک مدیر و یا مسئولی طعام حرامی را به روزه‌داران داد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به نمازگزاران و روزه‌داران نیز گفت: خواندن نماز به صورت مستمر، رعایت انصاف از سوی اهالی بازار و شرکت در مجالس وعظ و سخنرانی از دیگر توصیه‌های ما به مردم و روزه‌داران است.

انتهای پیام/62003/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول