اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

تحقق اهداف دولت اعتدال نیازمند همگرایی است

امام جمعه رفسنجان گفت: تحقق دولت آینده نیازمند همگرایی و اتحاد تحت لوای مقام معظم رهبری است.

تحقق اهداف دولت اعتدال نیازمند همگرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان، ماه مبارک رمضان را ماه بندگی خداوند خواند و اظهار داشت: بهره‌مندی از مواهب و برکات این ماه در سایه ایمان و عمل میسر می‌شود و در روزهای پایانی ماه شعبان زمینه را برای تعالی و کمال فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: درهای رحمت خداوند از شب نخست ماه مبارک رمضان تا شب پایانی باز است و عظمت این ماه بر کسی پوشیده نیست و باید به دیگران هم توصیه کنیم که از فرصت‌های این ماه با عظمت نهایت استفاده را ببرند.

خطیب جمعه رفسنجان به آخرت و عالم قیامت اشاره و خاطر نشان کرد: در قرآن و احادیث در مورد این مهم اشاره‌های زیادی شده است.

رمضانی‌پور افزود: آخرت علاوه بر ایمان یقین می‌خواهد و در واقع یقین از ایمان سرتر است و اینکه ما بترسیم از آنچه موجب گرفتاری در عذاب آخرت می‌شود، همان یقین است.

وی بیان داشت: دنیا قابل قیاس با آخرت نیست و بارزترین مصادیق لغوی عالم آخرت در قرآن کریم جاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: ساکنان آخرت هرگز نمی‌میرند و بدکاران دائماً در آتش می‌سوزند و نیکوکاران زندگی سرشار از خوشی در کنار اولیای خدا دارند و این زندگی حقیقی است.

رمضانی‌پور با اشاره به پرداخت زکات مستحبی، ابراز داشت: در شهرستان رفسنجان زکات واجب به کسی تعلق نمی‌گیرد، اما سال گذشته برخی روستاها گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و با پرداخت زکات مستحبی این کار ارزشمند را ارج نهادند و چه بسا پولی که به عنوان زکات مستحبی پرداخته می‌شود در همان محل خودشان صرف شود.

وی، قبر را نخستین منزلگاه آخرت دانست و تصریح کرد: قیامت یکی از منزل‌گاه‌های آخرت است و اگر کسی از منزل‌گاه نخست که قبر است به سلامت عبور کند، عبور از دیگر منزل‌گاه‌ها نیز برایش آسان می‌شود.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به اصلاح اختلافات خانوادگی بین برخی خانواده‌ها افزود: برخی اختلافات سبب ترافیک و تراکم پرونده‌ها در دادسراها شده و با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بزرگ‌ترها باید برای رفع این اختلافات به اصلاح ذات‌البین بپردازند که کار باارزشی است.

وی، حقوق همسایگان را مهم و محترم شمرد و عنوان کرد: برخی مراسم عروسی پس از پایان در تالارها به منزل کشیده می‌شود و تا چند ساعت پس از نیمه‌شب با سر و صداهای زیاد به همسایه‌آزاری پرداخته می‌شود، بنابراین مردم موظفند در این مورد شکایت کنند و دادسرا نیز برخورد جدی با اینگونه افراد داشته باشد و از سویی نیروی انتظامی نیز دستگاه‌های افرادی را ضبط کند که برای آوازخوانی و اینگونه کارها به عروسی‌ها می‌آیند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: فرستادن دو جوان به زندگی مشترک و آغاز زندگی آنها نباید با گناه همراه باشد، بلکه با دعا و کارهای نیک باید دو جوان را راهی زندگی مشترک کرد تا خیر دنیا و آخرت نصیبشان شود.

وی گفت: تحقق دولت آینده نیازمند همگرایی وهمدلی و اتحاد تحت لوای رهبری امکان‌پذیر است و رئیس جمهور منتخب تورم افسارگسیخته و مشکلات معیشتی مردم را می‌داند و با وجود تحصیلات بالای جوانان و اینکه بیکار هستند، می‌داند که چگونه چالش‌ها را مرتفع کند و همچنین چالش‌های منطقه و بحران‌های کشورهای اسلامی، پرونده هسته‌ای و اقدامات خصمانه دشمنان که تحریم‌های گوناگون علیه ما روا داشته‌اند را می‌داند.

وی اذعان داشت: اقدامات مثلث انگلیس، آمریکا و صهیونیسم که علیه ما است با مراقبت هوشمندانه ما برایشان کارساز نیست و با همدلی با دولت جدید می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رمضانی‌پور افزود: حماسه سیاسی را محقق کردیم، اما نباید از حماسه اقتصادی غافل بود، زیرا امام راحل فرمودند «تکلیف شرعی و همگانی است که در جنگ اقتصادی اسلام و کفر تا حد توان کشور را به سمت خودکفایی اقتصادی پیش ببریم و این همان اقتصاد مقاومتی است که مد نظر رهبر فرزانه است».

وی به روز قلم اشاره و عنوان کرد: افراد اهل قلم تقوا، صداقت و انصاف نسبت به دیگران داشته باشند.

رمضانی‌پور، نپرداختن مالیات در صورت توان را حق‌الناس برگردن شخص خواند و افزود: پر کردن اظهارنامه مالیاتی ضرورت دارد.

وی، تحولات مصر را ناشی از بی‌تدبیری و سوء‌تدبیر رهبران خواند و اظهار کرد: وقتی شخصی به یک‌سو بچرخد و رضایت یک گروه را بر رضایت مردم ترجیح دهد، عاقبتش این می‌شود و چنین مفتضحانه سقوط می‌کند و این هشداری است برای تمام رئیس جمهورهای دنیا که اگر درست عمل نکنند به این سرنوشت گرفتار می‌شوند.

انتهای پیام/80016/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول