اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

افرادی معتدل و اهل کار برای کابینه انتخاب شوند

امام جمعه شیراز گفت: باید در فضایی آرام و عقلانی افرادی توانمند، معتدل و اهل کار برای کابینه دولت جدید انتخاب شوند.

افرادی معتدل و اهل کار برای کابینه انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری به پایان رسید و حماسه سیاسی شکل گرفت.

ایمانی با بیان اینکه انتخابات تبلور عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری بود؛ ادامه داد: در این انتخابات توطئه‌های دشمن با شکست مواجه شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: دشمن بنا داشت سلامت انتخابات را زیر سئوال ببرد اما قانونمندی و شفافیت این انتخابات جایی برای سخن بیهوده باقی نگذاشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن روز قلم تصریح کرد: قلم باید کمال رشد و بالندگی را برای یک جامعه رقم زند و صاحبان قلم باید از شایعه‌پردازی، دروغ‌پردازی و ادعاهای بی‌دلیل در فضای مجازی و واقعی پرهیز کنند.

ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها ماه شعبان را تالار ورود به پذیرایی ماه رمضان توصیف و همگان را به بهره بردن از روزهای آخر این ماه توصیه کرد.

امضای نمایندگان برای تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز خطبه‌ها به خبرنگار فارس گفت: «واگذاری تصدی‌گری‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بخش خصوصی» با استناد به ماده 46 برنامه پنجم توسعه و ماده 24 قانون خدمات کشوری خلاف قانون نیست.

جعفر قادری افزود: واگذاری امور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی بلامانع است اما این سازمان نمی‌تواند وظایف حاکمیتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

سخنگوی اصل 44 قانون اساسی افزود: اگر بخش‌هایی نیاز به قانون داشته باشد مجلس دخالت می‌کند و در سایر موارد شورای عالی اداری تصمیم‌گیرنده است.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه با 150 امضا در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

انتهای پیام/2448/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول