اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

رئیس جمهور منتخب فقط وامدار رهبری است/ وضعیت حجاب در گیلان افسارگسیخته است

امام جمعه موقت رشت با تاکید براینکه رئیس جمهور منتخب فقط وامدار مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب همواره در داخل نظام بوده و اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها نمی‌توانند روحانی را به نفع خود مصادره کنند.

رئیس جمهور منتخب فقط وامدار رهبری است/ وضعیت حجاب در گیلان افسارگسیخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری اظهار کرد: مشارکت 72 درصدی مردم ایران در انتخابات از استانداردهای جهانی بالاتر است.

وی خواستار دادن فرصت به رئیس جمهور منتخب برای بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات مردم شد و افزود: باید رسانه‌ها آرامش مردم را حفظ کنند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه ملت ایران انتخابات بسیار موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: بعضی از افراد در گیلان به دنبال متشنج کردن جامعه هستند و به آنها تذکر می‌دهم اجازه دهند تا دولت منتخب سر کار آید.

امام جمعه موقت رشت به پیشگویی‌های نسنجیده برخی از افراد مبنی بر تغییر مسئولان گیلانی اشاره کرد و گفت: مردم از القای پیشگویی‌های نسنجیده استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد و گروه‌ها به دنبال مصادر کردن رئیس جمهور منتخب مردم هستند، بیان کرد: رئیس جمهور منتخب روحانی است و بسیاری از دین‌داران به حسن روحانی رای دادند.

شفیعی‌زاده خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب همواره در داخل نظام بوده و اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها نمی‌توانند روحانی را به نفع خود مصادره کنند.

*رئیس جمهور وامدار هیچ جریانی نیست

امام جمعه موقت رشت حسن روحانی را اصولگرای با مشی معتدل و میانه‌رو خواند و یادآور شد: روحانی در جریان فتنه بهترین موضع را داشته و وامدار هیچ جریان و گروهی نیست.

وی با تاکید براینکه رئیس جمهور منتخب تنها وامدار مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: نقش مقام معظم رهبری در انتخابات کلیدی و تعیین‌کننده بوده و حسن روحانی همراه ولایت است.

*زلزله سیاسی مرسی را خلع کرد

شفیعی‌زاده در ادامه به اوضاع به‌هم ریخته کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: زلزله سیاسی امیر قطر را با خود برد و در مصر رئیس جمهور این کشور را خلع و برکنار کرده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نتیجه تکیه بر ارتجاع سقوط است، تصریح کرد: مرسی از خاستگاه اسلامی بر پایه رأی مردم برخاسته بود اما از آن فاصله گرفت.

وی به روشن نبودن موضع مرسی در قبال مردم بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور مصر سفیر این کشور را از سوریه فرا خوانده و موضع او درباره ایران عقب مانده‌تر از حسنی مبارک است.

شفیعی‌زاده جمهوری اسلامی ایران را ایدئولوگ کشورهای آزادی‌بخش عنوان کرد و یادآور شد: اگر کشورهای منطقه پس از انقلاب به نتیجه نرسیدند به دلیل نبود ولایت فقیه در این کشورها است و مردم ایران باید قدردان ولایت باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به شهادت استاد شیخ حسن شحاته در مصر، بیان کرد: مردم مصر ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (ع) دارند و تکفیری‌ها و سلفی‌ها شیخ شحاته را در نیمه شعبان به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

*وضعیت عفاف و حجاب در گیلان افسارگسیخته است

وی به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت عفاف و حجاب در برخی از مناطق استان افسارگسیخته است.

شفیعی‌زاده خواستار تلاش جدی مسئولان در عرصه عفاف و حجاب شد و خاطرنشان کرد: مشکلات بنیادی و ساختاری در بحث عفاف و حجاب در گیلان وجود دارد.

امام جمعه موقت رشت بر ارائه سازوکار شفاف از طریق مجلس در امر عفاف و حجاب شد و تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی تمام جامعه است و مسئولان باید از این امر حمایت کنند.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول