اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین:

درک نکردن قرآن محرومیت در دیگر مسائل را به دنبال دارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین گفت: مسائل فراوانی در قرآن کریم مطرح شده است که افراد در صورت درک نکردن آن‌ها از درک این مسائل نیز محروم می‌شوند.

درک نکردن قرآن محرومیت در دیگر مسائل را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر عبدالرضا شهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرحله مقدماتی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نزاجا که در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: احکام، مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فراوانی در قرآن مطرح شده که افراد در صورت درک نکردن مفاهیم این کتاب مقدس، از فهم و درک این مسائل نیز محروم می‌شوند و نمی‌توانند از آن‌ها در زندگی بهره‌مند شوند.

شهری افزود: درک عمیق این کتاب آسمانی انسان را به راهی هدایت می‌کند که صراط مستقیم نامیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اشخاص با مفاهیم قرآن آشنایی کامل داشته باشند در زمان قرائت قرآن مطالب این کتاب آسمانی در عمق روح و جان آنان نفوذ می‌کند و رفتار و کردار نیز قرآنی می‌شود.

این مسئول گفت: بهتر است حافظان قرآن هر جا که قرار است مثالی زده شود و یا نمونه‌ای مطرح شود، از آیات قرآنی استفاده کنند؛ زیرا افراد عادی در سخنرانی‌های خود از صحبت‌هایی استفاده می‌کنند که از دیگران شنیده‌اند و مانند حافظان قرآن حضور ذهن کافی برای بیان آیات قرآن ندارند.

فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین تصریح کرد: همه باید تلاش کنند در تلاوت قرآن کریم و نماز خواندن به ذات الهی وصل شوند؛ زیرا اتصال به ذات لایزال الهی حتی اگر یک بار در تمام عمر هر انسان رخ دهد بسیار باارزش است و رفتار وی را اسلامی و قرآنی می‌کند.

قرآن کریم، معجزه خداوند متعال در تمام دوران‌ها

فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین با اشاره به اینکه قرآن کریم جایگاه بسیار بزرگی در عصر حاضر دارد، گفت: قرآن کریم معجزه خداوند متعال در تمام دوران‌ها به ویژه عصر حاضر است و بنابر این جایگاه و موقعیت ارزشمند و والایی دارد.

شهری ادامه داد: قرآن کتاب نور و هدایت و کتابی است که آیین زندگی در این دنیا و راه هدایت و ورود به عالم دیگر را برای انسان‌ها فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: افراد در صوت عمل به قرآن قطع و یقین رستگار و در دنیای باقی نیز سربلند می‌شوند.

فرمانده لشگر 16 زرهی بیان کرد: برای فهم و درک بیشتر و بهتر قرآن نیز باید به ائمه اطهار (ع) متوسل شد و قرآن را از زبان این بزرگواران درک کرد تا بتوان به معنا و مفهوم حقیقی قرآن دست یافت، البته برای فهم قرآن لازم است افراد به همه احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) توجه و دقت کافی داشته باشند و در این احادیث نیز تدبر کنند.

 وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز به مؤمنان سفارش مؤکد کرده که دو چیز گرانبها و ارزشمند را در میان آنان به جای می‌گذارد که یکی عترت رسول خدا (ص) و دیگری قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه معجزات هر یک از پیامبران در عصر خود آنان بود و در عصر حاضر هیچ اثری از معجزات آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که معجزه پیامبر اسلام (ص) مختص یک دوره و عصر نیست؛ بلکه مربوط به همه دوران‌هاست و با گذشت زمان و پیشرفت علم زوایای نهان این معجزه الهی نمایان‌تر می‌شود.

این مسئول با اشاره به فضایل قرائت قرآن کریم بیان کرد: این امر فضایل زیادی دارد و همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم دست کم روخوانی قرآن کریم را به صورت صحیح انجام دهند.

انتهای پیام/77010/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول