اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

جهاد علمی زمینه‌ساز پیروزی در جهاد نظامی/ بخشنامه و ابلاغیه عامل گسترش قرآن نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه فرهنگ قرآن تنها با بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها گسترش پیدا نخواهد کرد، گفت: جهاد علمی و فرهنگی زمینه‌ساز پیروزی در جهاد نظامی است.

جهاد علمی زمینه‌ساز پیروزی در جهاد نظامی/ بخشنامه و ابلاغیه عامل گسترش قرآن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب، آیت‌الله عباس کعبی در افتتاحیه یازدهمین مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی کشور ضمن تشکر از سازمان بسیج دانش‌آموزی از برگزاری این مسابقات اظهار داشت: مملکت ما به برکت تبعیت از امامان معصوم(ع)، شهدا و ولایت فقیه نهضت قرآنی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره این مسابقات گفت: فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما فراگیر شده است که این خود یک نعمت است و جای شکر بسیار دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و لزوم گسترش قرائت قرآن در این ماه مبارک یادآور شد: دانش‌آموزان قرآنی و به ویژه بسیجی باید در هر قسمتی از جامعه که تأثیرگذار هستند، با تمام توان خود برای تبیین آموزه‌های قرآن کوشش کنند.

کعبی با توجه به اینکه امروزه استفاده از راهنمایی‌های قرآنی لازم‌تر از گذشته است، تصریح کرد: تلاوت قرآن در تزکیه و مبارزه با امواج گمراهی و تهاجم فرهنگی موثر است زیرا ذات انسان با معنویت آغشته است.

وی بر لزوم تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه‌های قرآن و عترت تاکید کرد و افزود: هر دانش‌آ‌موز علاوه بر یادگیری درس‌های خود باید برای پیشرفت اسلام با فرهنگ قرآن و عترت آشنایی پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه فرهنگ قرآن تنها با بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها در بین دانش‌آموزان گسترش نمی‌یابد گفت: این امر ملزوم به انگیزه بالای خود دانش‌آموزان است و برای ایجاد این انگیزه باید از اعضای قرآنی و بسیجی در میان آن‌ها استفاده کرد.

کعبی برخی از معانی کلمه جهاد را بیان کرد و افزود: جهاد، به‌کارگیری تمام توان برای استحکام بخشیدن به ارزش‌های اسلامی است.

وی زمینه‌های نظامی، اخلاقی، فرهنگی و علمی را از میادین مختلف جهاد دانست و یادآور شد: اگر در جهاد‌های فرهنگی و علمی موفق شویم پیروزی ما در جهاد نظامی حتمی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت‌های بسیجیان دانش‌آموز در راستای گسترش فرهنگ قرآن و عترت را یک جهاد فرهنگی و علمی دانست و تصریح کرد: استفاده از قرآن کریم و آشنا کردن دانش‌آموزان جهاد بزرگی است که می‌تواند نقشه‌های دشمن را از بین ببرد.

کعبی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی گوناگون بیان داشت: ما باید از این راه‌ها برای اثرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه با توجه به لزوم جذب حداکثری و دفع حداقلی اظهار داشت: برقراری ارتباط‌های علمی می‌تواند راه خوبی برای آموختن آیات علمی قرآن در اماکن آموزشی باشد.

وی با بیان ویژگی‌هایی برای دانش‌آموزان بسیجی که با کتاب الهی اُنس دارند گفت: اخلاص، بصیرت و عمل به هنگام و به اندازه از جمله مواردی است که رهبر انقلاب از دانش‌آموزان انتظار دارند.

کعبی داشتن بصیرت را از ملزومات مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و یادآور شد: بر پایه آموزه‌های قرآن و عترت می‌توانیم جامعه نمونه اسلامی را شکل دهیم و تأثیرات بیشتری بر منطقه خاورمیانه و حتی بین‌الملل داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر بصیرت سیاسی برای گسترش عدالت در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بسیجی باید در جامعه الگوی دیگران باشند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول