اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

بخش زیادی از دغدغه مردم تعیین تکلیف سریع پرونده‌ها در دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بخش زیادی از دغدغه مردمی تعیین تکلیف دقیق و سریع پرونده‌ها در دستگاه قضایی است.

بخش زیادی از دغدغه مردم تعیین تکلیف سریع پرونده‌ها در دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری اظهار داشت: استقرار و اقتدار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مرهون اندیشه‌های مدبرانه امام راحل (ره)، ایثارگری شهدا و تداوم این راه مرهون منویات مقام معظم رهبری، حمایت و حضور مردم فهیم است که حماسه سیاسی را در خرداد ماه سال جاری محقق کردند و موجب یأس و ناامیدی دشمنان شدند.

وی افزود: قوه قضاییه در نظام اسلامی مظهر عدالت و حق‌محوری و برگرفته از باورهای دینی و ارزشی است و نه تنها در اصول قانون اساسی بلکه در باورهای عرفی و سنتی مردم عمیقاً نهادینه شده است که مسیر مطالبه حقوق مردم قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: قوه قضاییه محور امنیت حقوقی و گسترش عدالت و مقابله با متجاوزان به حقوق مردم است، این قوه ملجا و پناهگاه مردم است و این جز با مشارکت همگانی و احساس عمیق مردم به این موضوع محقق نمی‌شود.

ثبت مالکیت در بیش از 230 هزار پرونده در دادگستری قزوین

وی اضافه کرد: ارتباط مستقیم و غیرمستقیم صدها هزار نفر در نظام دادرسی پرونده‌ای، مشاوره‌ای، ثبت مالکیت در بیش از 230 هزار پرونده در سال 91 در دادگستری خود گویای میدان بزرگ خدمت است.

انصاری در خصوص اصلاح نظام دادرسی ادامه داد: بخش زیادی از دغدغه مردمی تعیین تکلیف دقیق و سریع پرونده‌هاست، برنامه‌ریزی مدون، بررسی توانمندسازی درون مجموعه‌ای، ارتقای سطح علمی، شفاف‌سازی و کاهش زمان دادرسی در دستگاه قضایی استان در حال انجام است. به نحوی که در حال حاضر در بعضی از دادگاه‌ها مانند تجدید نظر زمان انتظار برای انجام دادرسی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی برون رفت از رویکرد سنتی برای شفافیت امور و پاسخگویی سریع، کم کردن مداخله عوامل استانی، کاهش انحرافات فردی در تعیین اوقات و ابلاغ، اطلاع سریع اصحاب دعوی از فرآیند پرونده و نظارت مدیریتی است که استان در این خصوص در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

انصاری با اشاره به لزوم آگاهی اقشار جامعه از مباحث حقوقی عنوان کرد: آسیب‌شناسی پرونده‌ها و علت عمده اطاله دادرسی فقدان آگاهی مردم در تنظیم روابط حقوقی و اجتماعی بوده و عدم استفاده از مشاوره‌های حقوقی سبب تحمیل هزینه و انحراف از موضوع اصلی مورد نظر می‌انجامد که بعضاً غیر قابل بازگشت است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در رویکرد خدمتی دستگاه قضایی انجام شده مطمئناً نیازمند تحول، روزآمدی و ارتقا است چراکه شأن مردم استان تلاش بیشتری را اقتضا می‌کند.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول