اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه نخست امسال

1900 پرونده در دادگستری شهربابک رسیدگی شد

رئیس دادگستری شهربابک گفت: در سه ماهه نخست امسال یک‌هزار و 979 فقره پرونده وارد دادگستری این شهرستان و تعداد یک‌هزار و 919 فقره پرونده مختومه شده است.

1900 پرونده در دادگستری شهربابک رسیدگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، غلامرضا محمدی‌پور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در این شهرستان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک‌هزار و 979 فقره پرونده وارد دادگستری این شهرستان شد و تعداد یک‌هزار و 919 فقره پرونده مختومه شد که بیشترین آنها مربوط به مسائل خانواده و طلاق بوده است.

وی از رشد آمار طلاق در شهربابک ابراز نگرانی کرد و افزود: بنیان خانواده بسیار سست شده است و مهریه به عنوان یک ابزار برای طلاق استفاده می‌شود که ورود بیش از 194 پرونده طلاق در سال گذشته گواه بر این مدعا است.

رئیس دادگستری شهربابک ادامه داد: سلامت و کارآمدی دو رکن قوه قضائیه محسوب می‌شوند که این مهم با تلاش قضات و مجموعه قضایی شهرستان محقق شده است.

محمدی‌پور ضرب و جرح عمدی، توهین و ایجاد صدمه عمدی را به ترتیب جزو پرتعدادترین پرونده‌های کیفری در شهربابک دانست و گفت: بسیاری از پرونده‌های جزئی و کوچک باید خارج از دستگاه اجرایی حل و فصل شوند، اما بعضی مردم با بروز کوچکترین اختلافی به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند که این سبب کاهش کارایی دستگاه قضا می‌شود.

وی همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم را عامل افزایش اقتدار دستگاه قضایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 8 هزار و 745 پرونده وارد دادگستری شهربابک و 8 هزار و 456 فقره آن مختومه شد.

انتهای پیام/80023/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول