اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شهرستان نکا خبر داد

ورود 20 هزار پرونده قضایی به دادگستری نکا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا گفت: از یک سال گذشته تاکنون 20 هزار پرونده قضایی از سوی مردم نکا به دادگستری وارد شده است.

ورود 20 هزار پرونده قضایی به دادگستری نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، فتح‌الله جعفری جمعه شب در جمع مردم نکا با گرامیداشت نام و یاد شهید بهشتی و 72 تن از یارانش و هفته قوه قضاییه گفت: قاضی و قضاوت با امنیت اجتماعی گره خورده است و امنیت صرف اینکه از سوی دستگاه قضایی بوجود می‌آید شاید درست نباشد.

وی ابراز داشت: امنیت یک واژه، تصور و واقعیتی است تا انسان‌ها به سعادت برسند و وقتی ناامنی در جامعه به‌وجود آید احساس نشاط و آزادی مختل می‌شود.

جعفری با بیان اینکه دستگاه قضا و انتظامی در راس امنیت جامعه هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و انتظامی در راستای ایجاد امنیت در جامعه با تمام توان وارد شده‌اند، اما مردم نیز باید کمک کار ما باشند.

این مسئول ادامه داد: اگر جامعه با دستگاه‌های مورد نظر در ایجاد امنیت همکاری نکند قوه قضاییه و نیروی انتظامی به تنهایی قدرت حفظ امنیت را ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با بیان اینکه برای حفظ امنیت و آرامش در جامعه باید تمام ارکان جامعه نقش ایفاء کنند، ادامه داد: اگر حضور سایر ارکان در جامعه نباشد امنیت، آسیب می‌بیند و برای اجرای امنیت باید همه ارکان جامعه با هم همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرقت بانک ملی مرکزی نکا در سال جاری بزرگ‌ترین پروژه امنیتی مازندران بوده است، گفت: با این سرقت احساس‌ ترس و نگرانی در کل جامعه مشهود بود و به محض اینکه مردم اطلاع یافتند که سارقان دستگیر شدند موجی از امید به جامعه تزریق شد.

جعفری تصریح کرد: در حفظ امنیت در جامعه باید همه دستگاه‌های فرهنگی، سپاه، بسیج، شوراها، سازمان‌ها و ادارات دخیل شوند تا آرامش همه‌جانبه در جامعه حکمفرما شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اشاره به کمبود پرسنل و مکان در دادگستری نکا یادآور شد: با وجود برخی از کاستی‌های موجود بر این باوریم که باید در حفظ امنیت شهر تلاش کنیم چرا که هر چه امنیت بیشتر باشد پرونده‌های ارجاع شده به دستگاه قضایی کمتر است.

این مسئول اضافه کرد: اگر تمام نهادها در این راستا وارد شوند قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد پیشگیری شده و بسیاری از ناهنجاری‌ها جامعه از بین می‌رود و به نوعی جامعه ایمن می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت همانند ویروس سرماخوردگی است، خاطرنشان کرد: هر گاه تورم، مشکلات شغلی و اشتغال و اقتصاد در جامعه افزایش یابد دستگاه قضایی مشغله‌های فراوان دارد و پرکار می‌شود، اما اگر شغل مناسب، کارهای فرهنگی مناسب و... انجام شود دستگاه قضایی مشکلات کمتری دارد.

جعفری با اشاره به اینکه باید در مسئله پیشگیری از جرائم نیز در جامعه وارد شویم، اذعان داشت: باید تمام دستگاه‌ها در این راستا وارد شده و در نهادینه کردن پیشگیری از جرم تلاش کنند.

انتهای پیام/86002/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول