اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

بیش از یک میلیون نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 144 هزار و 342 نفر در آذربایجان غربی زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند.

بیش از یک میلیون نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند

مجید آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بخش فاضلاب دومین خدمتی است که بعد از تامین آب، در شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: شش‌ صدم درصد جمعیت آذربایجان غربی، زیرپوشش خدمات شبکه فاضلاب شهری هستند.

آقازاده با اشاره به اینکه انشعاب‌های فاضلاب 267 هزار و 810 فقره انشعاب فاضلاب وجود دارد، ادامه داد: تعداد آحاد فاضلاب نیز 337 هزار و 32 فقره است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 2 هزار و 34 کیلومتر شبکه مدرن جمع‌آوری و دفع فاضلاب با قطر بیش از 200 میلی‌متر در آذربایجان غربی عملیاتی و اجرایی شده است.

آقازاده افزود: 23 کیلومتر شبکه سنتی وجود دارد که در بعضی مناطق جوابگو بوده و در بعضی مناطق نیز به اصلاح نیاز دارد که جزو برنامه‌‌های اصلاحی است، که به طور عمده در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، خوی و پیرانشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 59 کیلومتر خط انتقال فاضلاب داریم، ادامه داد: فاضلابی که در شبکه جمع‌آوری می‌شود به سمت تصفیه‌خانه انتقال می‌یابد.

آقازاده با بیان اینکه هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار دارد، اعلام کرد: شش آزمایشگاه فاضلاب در این هفت تصفیه‌خانه مستقر است، که خروجی پس‌آب تصفیه‌خانه‌ها را کنترل می‌کنند.

وی به تعداد شهرهایی که دارای انشعاب فاضلاب هستند، اشاره کرد و ادامه داد: در 10 شهر انشعاب فاضلاب داریم، در 12 شهر عملیات ایجاد شبکه فاضلاب آغاز شده است که شاهین‌دژ و چایپاره از جمله این شهرها هستند.

انتهای پیام/61009/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول