اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فرایند برکه تثبیت

عملیات لایروبی و تخلیه لجن برکه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب اراک پایان یافت

مدیر امور آب و فاضلاب اراک از پایان عملیات لایروبی، حمل و تخلیه لجن برکه‌های بی‌هوازی و اختیاری تصفیه‌خانه 250 هزار نفری فاضلاب اراک با فرایند برکه تثبیت خبر داد.

عملیات لایروبی و تخلیه لجن برکه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب اراک پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت‌الله عباسی گفت: این عملیات به منظور ارتقای راندمان تصفیه‌خانه فاضلاب و کیفیت پساب خروجی آن که به علت طراحی قدیمی و نبودن مسیرهای تخلیه اضطراری لجن در برکه‌های بی‌هوازی باعث ایجاد خلل در فرآیند تصفیه فاضلاب شده بود، صورت گرفت.

وی ادامه داد: اجرای این عملیات از اردیبهشت‌ماه سال گذشته با در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن تصفیه‌خانه 250 هزار نفری فاضلاب اراک با فرآیند لجن فعال آغاز و این تصفیه‌خانه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

مدیر امور آب و فاضلاب اراک، حجم لجن تخلیه شده را بیش از 22 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: از لجن حاصل از لایروبی پس از انجام آزمایش‌های فلزات سنگین و اطمینان از وجود استانداردهای زیست محیطی لازم می‌توان به شکل کود طبیعی جهت بالابردن بهره‌وری خاک در بخش کشاورزی استفاده کرد.

به گفته عباسی، تمامی مراحل این عملیات با استفاده از امکانات و تلاش همکاران شاغل در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان اراک صورت گرفت.

انتهای پیام/87001/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول