اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 279 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی

پروژه‌های آب و فاضلاب در 7 شهر مازندران اجرایی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از اختصاص 279 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب از سوی بانک توسعه اسلامی خبر داد.

پروژه‌های آب و فاضلاب در 7 شهر مازندران اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، محمدتقی حسین‌زاده در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: از سوی بانک توسعه اسلامی برای پروژه آبرسانی به شهرهای تنکابن و عباس‌آباد 129 میلیون یورو و برای اجرای طرح فاضلاب شهرهای قائمشهر، آمل، تنکابن، محمودآباد و رامسر 150 میلیون یورو در نظر گرفته شده که با آغاز سال قمری اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: تأمین آب در برهه کنونی با توجه به تکمیل نبودن زیرساخت‌ها و فرسودگی شبکه‌های آب کار دشواری است.

حسین‌زاده اضافه کرد: میزان بارش سالانه باران در مازندران بسیار بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده، اما مدیریت مصرف بهینه از این موهبت خدادادی مناسب نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه تأمین آب آشامیدنی بسیار سخت و پرهزینه بوده و باید در مصرف آن دقت کرد، یادآور شد: با تلاش کارکنان در ایام نوروز کمترین مشکل را در بحث کم‌آبی شاهد بودیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه 5/2 میلیون نفر از جمعیت مازندران در پوشش آبفای شهری قرار دارند، اضافه کرد: هم‌اکنون 6 هزار و 350 کیلومتر شبکه و 833 کیلومتر خط انتقال در استان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه 437 هزار و 700 متر مکعب مخازن آبرسانی در استان فعال است، گفت: شرکت آب و فاضلاب مازندران به طور میانگین 8 هزار و 900 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی سالم برای 850 هزار مشترک تأمین می‌کند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه فاز نخست احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شش شهر ساری، بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس و جویبار به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: مطالعات سیستم دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای بهشهر، فریدونکنار، نور، رویان، رامسر، کتالم و سادات‌شهر و آمل قطعی شد و منتظر دریافت ردیف اجرایی هستیم.

حسین‌زاده با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان استان برای تأمین آب شهرهای گروه «الف» شامل بابل، بابلسر، امیرکلا و فریدونکنار، افزود: هم‌اکنون این شهرها با کمبود آب به میزان 600 لیتر در ثانیه مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای کاهش مشکل کم‌آبی شهرهای گروه الف صورت گرفته است، تصریح کرد: با اقدامات اولیه قصد داریم تا پایان امسال 50 درصد مشکل کم‌آبی این شهرها را رفع کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه 6 هزار و 350 کیلومتر شبکه در استان فعال است، گفت: 27 درصد از شبکه‌های آبرسانی استان فرسوده بوده و برای نوسازی این شبکه‌ها یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسین‌زاده با بیان اینکه مقرر شد در سفر سوم دولت به مازندران برای اصلاح شبکه‌های فرسوده استان‌های شمالی با اولویت مازندران اعتبارات ملی تخصیص یابد، اظهار داشت: تخصیص این اعتبارات هنوز محقق نشد و اعتبارات استانی نیز پاسخگوی این میزان فرسودگی نیست.

وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات استانی 80 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده استان هزینه شد، گفت: اواخر سال گذشته با اعتبار تخصیصی خارج از شمول توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی توانستیم 200 میلیارد ریال برای آب آشامیدنی مازندران اختصاص دهیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه 10 آزمایشگاه مجهز با 25 کادر مجرب تمامی آزمایش‌های شیمیایی، فیزیکی، فلزات سنگین و کلرسنجی را برای بررسی کیفیت آب در شهرهای استان انجام می‌دهند، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه مراکز بهداشتی شهرهای استان نیز بر کیفیت آب شرب استان نظارت دارند.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول