اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان خبر داد

فرسودگی 30 درصد از شبکه توزیع آب و فاضلاب روستایی نهبندان

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: از مجموع 2 هزار کیلومتر شبکه توزیع نهبندان 30 درصد آن فرسوده است.

فرسودگی 30 درصد از شبکه توزیع آب و فاضلاب روستایی نهبندان

غلامرضا نخعی‌زینلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی نهبندان اظهار کرد: مشترکان آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهبندان تعداد 9 هزار و 800 مورد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 میلیارد ریال اعتبار در قالب 13 پروژه به آب و فاضلاب روستایی این شهرستان مصوب شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار 16 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

*به سبب کمبود اعتبار طرح‌ها در سال ‌جاری اجرا نمی‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با بیان اینکه دو پروژه در دست اقدام است ولی به سبب کمبود اعتبار در سال‌جاری به بهر‌ه‌برداری نمی‌رسد، اذعان داشت: پروژه استونند با جمعیت برخوردار 60 خانوار یکی از پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان است.

نخعی‌زینلی اعتبار این پروژه را یک‌میلیارد و 900 میلیون ریال برشمرد و افزود: میزان عملیات لوله‌گذاری این پروژه 6 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای دو باب مخزن ذخیره است، متذکر شد: همچنین دو مورد ایستگاه پمپاژ نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

*انجام کامل لوله‌گذاری ذهاب

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان پروژه ذهاب را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام عنوان کرد و یادآور شد: جمعیت برخوردار این پروژه 120 خانوار است.

نخعی‌زینلی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 8 میلیارد ریال مصوب شده است، تصریح کرد: از این میزان 5 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه لوله‌گذاری شبکه توزیع ذهاب به طور کامل انجام شده است، اذعان داشت: میزان 4 هزار و 700 متر لوله‌گذاری خط انتقال در دست اقدام است.

*کاهش 10 درصدی مصرف آب با هدفمندی یارانه‌ها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان میزان شبکه توزیع این شهرستان را 2 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان شبکه توزیع 30 درصد فرسوده است.

نخعی‌زینلی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حدود 10 درصد در مصرف آب کاهش داشته‌ایم.

وی از آبرسانی سیار به 74 روستای این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: این روستاها با پنج تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با بیان اینکه دو دستگاه تانکر به صورت اجاره فعال هستند، خاطر نشان کرد: همچنین سه تانکر دولتی کار حمل آب به روستاهای نیازمند را بر عهده دارند.

انتهای پیام/69010/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول