اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد

بکارگیری اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای پروژه‌های فاضلاب در مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از بکارگیری اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای طرح‌های فاضلاب در مازندران خبر داد.

بکارگیری اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای پروژه‌های فاضلاب در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدتقی حسین‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی و خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین آب آشامیدنی کار بسیار سخت و پرهزینه است و انتظار ما از مردم این است در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی تصریح کرد: براساس آمار رسمی سازمان گردشگری 9 میلیون نفر در نوروز 92 وارد مازندران شدند و از این امکانات بهره‌مند شدند در صورتی که این امکانات و زیرساخت برای سه میلیون جمعیت استان تعریف شده است.

حسین‌زاده با بیان اینک 2.5 میلیون نفر زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب فاضلاب شهری قرار دارند، بیان داشت: میزان شبکه آب‌رسانی 6 هزار و 350 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد: شرکت آب فاضلاب شهری به 850 هزار مشترک خدمات می‌دهد.

وی عنوان کرد: ساری، بابلسر، جویبار، بابل، نوشهر و چالوس از جمله شش شهری هستند که فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی شهری فراهم شده و در هفت شهر دیگر استان در حال اجرا است.

حسین زاده با اشاره به اینکه در تلاش برای جذب اعتبار از بانک توسعه اسلامی برای چند پروژه هستیم، یادآور شد: برای شهرستان تنکابن و عباس‌آباد 129 میلیون یورو اعتبار و برای پروژه فاضلاب قائمشهر، آمل، تنکابن، محمودآباد و رامسر 150 میلیون یورو دیده شده که با موافقت دولت و از آبان امسال آغاز به کار خواهد کرد.

وی متذکر شد: این شرکت منتظر موافقت معاونت راهبردی و اخذ ردیف اجرایی برای رامسر، بهشهر، کتالم، سادات شهر، آمل، نور و رویان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه از زمان تاسیس شرکت آب و فاضلاب شهری از سال 70 کل اعتبارات این شرکت 325 میلیارد تومان بوده است، گفت: بخشی از این اعتبار به میزان 65 میلیارد تومان این اعتبار از بانک جهانی تامین شده است.

حسین‌زاده اشاره کرد: حداکثر چهار تا پنج سال آینده یکی از اقلامی که به عنوان منابع درآمدی وارد استان می‌شود بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است.

وی مشکل جدی استان را در سطح زیرساخت‌های آب و فاضلاب دانست و گفت: این مشکلات به ویژه در شهرهای گروه الف شامل بابل، امیرکلا و فریدونکنار بیشتر است که منابع مطمئنی برای تامین آب در استان وجود ندارد.

این مسئول به هدر رفت 32 درصدی آب در استان اشاره و اذعان داشت: از 6 هزار و 350 کیلومتر شبکه آبرسانی 28درصد این شبکه باید اصلاح و بازسازی شود که نیازمند 180 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه است.

حسین‌زاده افزود: در سفر سوم دولت، بندی به عنوان مصوبه از ردیف‌های ملی اصلاح شبکه با اولویت استان مازندران مطرح شد که اجرا نشد و ما در حال حاضر از اعتبار استانی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران اظهار داشت: 8 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه در سال 91 استفاده شده است که خارج از اعتبارات استانی بوده است.

این مسئول در ادامه گفت: کل اعتبارات سال 91 در اصلاح، توسعه و آبرسانی 6 میلیارد تومان بوده است که تخصیص پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب روستایی 2 میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارد، گفت: این شرکت به طور متوسط 15 میلیارد تومان به پیمانکاران و فروشندگان و 14 میلیارد تومان بدهکاری از منابع داخلی دارد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه نداشتن آب تاثیرات منفی روی روان مردم بر جای می‌گذارد، تصریح کرد: دستگاه آب و فاضلاب به حمایت بیشتری نیاز دارد تا مردم دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

این مسئول به ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: این ادغام برای استان مازندران مقبولیت خوبی دارد و به طور متوسط این شرکت 13 تا 14 درصد تولیدی آب خود را به روستاها می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی استان دارای مطلوبیت است و شهروندان می‌توانند بدون ذغذغه بهره‌مند شوند گفت: در استان 10 آزمایشگاه مجهز با 25 کادر مجرب آزمایش‌های مربوط به آب و فاضلاب را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران بهسازی چاه‌ها به تعداد 12 حلقه با افزایش تامین به میزان 160 لیتر، اصلاح و بازسازی منصوبات چاه‌ها به تعداد 60 حلقه با افزایش ظرفیت تامین به میزان 300 لیتر در ثانیه، شستشو و لایروبی شبکه فاضلاب به طول 535 کیلومتر، تعویض کنتور خراب مشترکان به تعداد 8 هزار و 130 دستگاه را از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش فارس، در پایان این نشست خبری، خبرنگاران از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب خاورمیانه در ساری بازدید کردند.

انتهای پیام/86016/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول