اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گرفت

رژه ماشین‌آلات و تجهیزات آب و فاضلاب شهری و روستایی در بیرجند

در نخستین روز از هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، رژه ماشین‌آلات و تجهیزات آب و فاضلاب شهری و روستایی در بیرجند انجام شد.

رژه ماشین‌آلات و تجهیزات آب و فاضلاب شهری و روستایی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند پیش از ظهر امروز در رژه ماشین آلات و تجهیزات آب و فاضلاب شهری و روستایی در بیرجند و با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: همه ساله در این هفته برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی برای شناخت نقش و اهمیت آب در زندگی روزمره افراد و ضرورت صرفه‌جویی برای مردم و مسئولان اجرا می‌شود.

مجید محمدنژاد به نامگذاری ایام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: با توجه به این نامگذاری برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که در نخستین روز از این هفته که به نام آب، حماسه اقتصادی و مشارکت همگانی نامگذاری شده است مانور و رژه ماشین‌آلات و تجهیزات آب و فاضلاب شهری و روستایی برای به نمایش گذاشتن بخشی از توانمندی این مجموعه در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان انجام شده است.

وی به اهمیت آب در زندگی اشاره کرد و گفت: آب منشأ شادابی و سر زندگی و یکی از نعمت‌های الهی است که هیچ نعمتی به گستردگی آب در قرآن مطرح نشده است و این مسئله مسئولیت بیشتری برای مردم در پاسداشت و استفاده بهینه از این نعمت الهی ایجاد می‌کند.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای اقلیمی خشک است، تصریح کرد: در چند سال اخیر با کاهش نزولات جوی و رشد جمعیت و به تبع آن افزایش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی مواجه بودیم که سبب شده وضعیت منابع رضایت‌بخش نباشد بنابراین ضرورت صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع موجود ایجاب می‌کند که با ایجاد موازنه و تعادل در برداشت و تغذیه سفره جلوی این روند منفی را بگیریم.

محمدنژاد یادآور شد: از ابتدای سال جاری شاهد تشکیل اکیپ‌های بازرسی در مجموعه امور آب و فاضلاب بیرجند با هدف ارشاد و راهنمایی شهروندان در مصرف بهینه و برخورد با متخلفان و متجاوزان به شبکه که با تعرض به شبکه علاوه بر هدر رفت مقدار زیادی آب، ما را در ارائه خدمت به سایر شهروندان دچار مشکل می‌کنند هستیم.

وی از شهروندان خواست که در صورت اطلاع از وجود انشعاب غیرمجاز با تماس با شماره 122 مراتب را اطلاع دهند.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با بیان اینکه بیرجند در نقطه سربه‌سر در تامین آب قرار دارد، افزود:  ضرورت صرفه‌جویی به معنای درست مصرف کردن در این منطقه اهمیت زیادی دارد و از شهروندان تقاضا داریم با توجه به اینکه سالانه مقدار زیادی آب بر اثر ترکیدگی و نشتی در شبکه داخلی مشترک به هدر می‌رود با اقدام سریع مانع هدر رفت آب شوند.

محمدنژاد ادامه داد: کولرهای آبی به دلیل عدم تنظیم شناورها و یا ترکیدگی در لوله‌های آب‌ده نشتی زیادی را به دنبال دارد همچنین شبکه‌های داخلی با عمر بالای 10 سال نیز باید به صورت مستمر کنترل شوند تا بروز ترکیدگی و نشتی در تاسیسات با حساسیت دنبال شود.

وی در پایان تصریح کرد: شبکه آب بیرجند با قدمت 90 ساله جزو قدیمی‌ترین شبکه‌های لوله‌کشی آب در کشور است که بروز ترکیدگی اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به تجهیز اکیپ‌های امداد و حوادث آب شرب شهری و فعالیت 24 ساعته این واحد شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر ترکیدگی در سطح معابر مراتب را به سامانه 122 منعکس کنند.

در این رژه تجهیزاتی از جمله واترجت، تانکر آبرسانی، دستگاه ویدئومتری، تجهیزات رفع اتفاق، انواع پمپ‌های تخلیه آب و غیره به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/69008/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول