اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سابق آبفای دوگنبدان:

تکمیل پروژه فاضلاب دوگنبدان 60 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

مدیر سابق اداره آبفای دوگنبدان گفت: افزون بر 85 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان هزینه شده است و حدود 60 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.

تکمیل پروژه فاضلاب دوگنبدان 60 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امید صالحی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره آبفای دوگنبدان اظهار کرد: آب در اکوسیستم زندگی بشر مایعی حیاتی بوده و به دلیل نقش و اهمیت این نعمت ارزشمند در 43 سوره از قرآن 63 مورد از آن به نیکی یاد شده است.

وی با بیان این‌که حدود سه‌چهارم از وسعت زمین در احاطه آب بوده، این کره به نام به کره آبی لقب گرفته است، افزود: افزون بر 70 درصد از وسعت زمین در احاطه آب است.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد خود در مسئولیت اداره آبفای دوگنبدان گفت: با توجه به تکلیف و تأکید دولت بر اطلاع‌رسانی عملکرد و خدمات ارائه شده دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به ارائه عملکرد آبفای دوگنبدان در زمان مسئولیت خود می‌کنم.

فعال نمودن خازن‌های برق بعد از 20 سال و کاهش 15 هزار کیلوواتی برق در گچساران

مدیر سابق اداره آبفای شهری دوگنبدان ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره آبفای شهری دوگنبدان در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و بحث راه‌اندازی و فعال نمودن خازن‌های برق بعد از 20 سال بود که با این طرح در طول شبانه‌روز 15 هزار کیلووات برق مصرفی را در ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر (ع) کاهش دادیم.

صالحی تصریح کرد: انجام این طرح سبب کاهش ریالی یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هر ماه شد.

وی با بیان این‌که در بحث شبکه توزیع افزون بر 210 شبکه توزیع وجود دارد، یادآور شد: از زمان مدیریت من در آبفای شهری دوگنبدان حدود 65 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه در دوگنبدان انجام گرفته است.

50 کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی در بافت فرسوده گچساران است

صالحی با تأکید بر اینکه گچساران دارای بالاترین بافت فرسوده شهری کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: افزون بر 50 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در محله‌های رادک، لبنان و دیگر مناطق بافت فرسوده گچساران قرار دارد.

مدیر سابق اداره آبفای شهری دوگنبدان اذعان کرد: با توجه به افزایش هزینه و کمبود اعتبارات و عدم وجود دستگاه‌های حفاری به دلیل شرایط نامناسب محیطی و کوچه‌های باریک در مناطق بافت فرسوده گچساران انتظار می‌رود مسئولان امر در زمینه برطرف نمودن این مشکل اعتبارات ویژه‌ای به بافت فرسوده این شهرستان تخصیص دهند.

گچساران مشکلی در زمینه کیفیت آب مصرفی ندارد

صالحی با اشاره به آبرسانی آب از سد کوثر به شبکه آب گچساران گفت: با توجه به اینکه استاندارد سختی آب 500 بوده سختی آب گچساران حدود 300 بوده که این عدد هیچ مشکلی از لحاظ کیفیت آب در دوگنبدان وجود ندارد.

وی با اشاره به پروژه فاضلاب گچساران عنوان کرد: عملیات اجرایی فاضلاب گچساران از سال 82 آغاز شد و تاکنون افزون بر 85 میلیارد ریال در راستای تکمیل این پروژه هزینه شده است .

صالحی اظهار کرد: پروژه پیش‌تصفیه‌خانه فاضلاب گچساران که از سال 85 آغاز شد که در طی شش سال 15 درصد کار شده بود که در یکسال گذشته‌ 20 درصد پیشرفت کاری داشته است.

مدیر سابق آبفای شهری دوگنبدان بیان کرد: در طول هشت سال گذشته در زمینه تکمیل شبکه‌های فاضلاب شهری دوگنبدان حدود 10 کیلومتر کار شده ‌که در طول یکسال گذشته این فرایند حدود 24 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

صالحی تأکید کرد: تاکنون افزون بر 85 میلیارد ریال در پروژه فاضلاب گچساران هزینه شده است که تکمیل این پروژه افزون بر 60 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول