اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت اعلام کرد

پیگیری انتقال زندان جیرفت به خارج از شهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در زمینه انتقال زندان شهرستان جیرفت به خارج از شهر گفت: در این مورد اقدامات بسیاری با همکاری نهادهای مختلف و ادارات مربوطه صورت گرفته است.

پیگیری انتقال زندان جیرفت به خارج از شهر

مجید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به اهداف سازمان زندان‌ها در نظام جمهوری اسلامی در زمینه اصلاح و تربیت زندانیان در زندان شهرستان نیز فعالیت‌های فرهنگی به صورت گسترده در حال انجام است.

وی با اشاره به بخشی از این فعالیت‌ها افزود: مجتمع آموزشی واقع در زندان شهرستان جیرفت در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در حال فعالیت است تا از این طریق با تعلیم زندانیان بتواند، گام‌های مؤثری در راستای اصلاح آنان بردارد.

رستمی تصریح کرد: همچنین دارالقرآن مستقر در زندان با دو مربی تربیت قرآن‌آموزان را در رشته‌های حفظ، قرائت، صوت، لحن و مفاهیم بر عهده دارند تا با انس با قرآن بتوانند از خطاهای خود در گذشته عبرت گرفته و زندگی سالمی را در پیش گیرند.

وی با بیان اینکه تمام زندانیان بی‌سواد در بدو ورود شناسایی و زیرپوشش بخش نهضت سوادآموزی مستقر در زندان قرار می‌گیرند، ابراز داشت: باشگاه بدنسازی با تجهیزات کامل در راستای فعالیت‌های ورزشی مددجویان در زندان شهرستان جیرفت احداث شده است.

رستمی فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در بیش از 28 رشته را از دیگر موارد آموزشی در زندان ذکر و عنوان کرد: چهار نفر روحانی نیز به صورت ثابت به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله تدریس احکام، اخلاق، عقاید و مفاهیم در سطوح مختلف مشغول فعالیت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: حضور زندانیان در فعالیت‌های مذکور به صورت بسیار گسترده سبب اصلاح و تغییر در روش مددجویان و بازگشت شرافتمندانه آنان به آغوش خانواده و اجتماع شده است.

1264 نفر در زندان جیرفت / مواد مخدر رتبه نخست جرائم در جیرفت

رستمی تعداد زندانیان شهرستان جیرفت را یک‌هزار و 264 نفر دانست و بیان داشت: 798 نفر از زندانیان بند بسته و 466 نفر نیز زندانیان رأی باز هستند.

وی بیشترین جرائم صورت گرفته را در زمینه مواد مخدر خواند و اذعان داشت: میانگین سنی زندانیان شهرستان جیرفت میان 20 تا 22 و 38 تا 40 سال است، اما تنها 10 تا 15 درصد از جرائم به جرائم خشن اختصاص یافته است.

رستمی در زمینه انتقال زندان شهرستان جیرفت به خارج از شهر تصریح کرد: در این مورد اقدامات بسیاری با همکاری نهادهای مختلف و ادارات مربوطه صورت گرفته که در نهایت پس از بازدید از زمین‌های مختلف کروکی زمین پیشنهادی به واحد فنی سازمان زندان‌ها ارسال شده است.

وی ابراز داشت: پس از تأیید در حال حاضر پروانه حفر چاه صادر شده و طرح مذکور با توجه به ملی بودن از طریق برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است تا در نهایت بتوانیم با طی مراحل قانونی هر چه سریع‌تر عملیات احداث آن را آغاز کنیم.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول