اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی:

انتقال زندان بجنورد معطل اعتبار است/ ورود 4 مددجوی زندانی به دانشگاه

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: انتقال زندان بجنورد به خارج از شهر در انتظار ابلاغ اعتبارات است.

انتقال زندان بجنورد معطل اعتبار است/ ورود 4 مددجوی زندانی به دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی بلوکی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: انتقال زندان مرکز استان به خارج از شهر از مصوبات سفر دولت بوده که در این راستا زمین مناسب در تخته ارکان و جانمایی لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت زندان جدید بجنورد در کمیسیون ماده 215 نیز مصوب شده است، افزود: به همین منظور سال گذشته قرار بوده که اعتبار لازم برای آغاز پروژه انجام شود که البته به خاطر مشکلات اعتباری تاکنون اعتبار مورد نیاز تحقق نیافته است.

بلوکی با اشاره به قرار گرفتن زندان کنونی بجنورد که به خاطر ساخت و ساز در مجموعه سکونتگاهی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد تا در بودجه امسال اعتبارات لازم برای آغاز عملیات اجرایی زندان بجنورد اختصاص یابد.

وی همچنین اجرای زندان جدید اسفراین در محور ایرج - سنخواست را برشمرد و تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای تأمین زیرساخت‌ها و همچنین حصارکشی و احداث برجک این زندان انجام شده است.

به گفته مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی، در صورت تأمین اعتبار لازم این پروژه تا سال 93 به سرانجام خواهد رسید. 

* ورود 4 مددجوی زندان‌های خراسان شمالی به دانشگاه

بلوکی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ادامه تحصیل مددجویان زندان‌های استان وجود ندارد، گفت: صرفاً در سال گذشته چهار مددجوی زندان‌های استان با پذیرش در کنکور سراسری به دانشگاه راه یافتند.

وی تصریح کرد: افزون بر این، 170 نفر در قالب آموزش از راه دور به تحصیل در مقطع متوسطه پرداخته و 20 نفر هم تحصیلات پیش دانشگاهی را گذراندند.

مدیرکل زندان‌ها با اشاره به اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی، اضافه کرد: همچنین 102 نفر از مددجویان بی‌سواد، آموزش‌های نهضت سوادآموزی را گذراندند.

وی، ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی، حضور 9 روحانی ثابت در زندان‌های استان، توجه به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و برگزاری نماز جماعت در سه نوبت را از اقدامات انجام شده زندان‌های استان برای تقویت روحیه اعتقادی و امید به زندگی در مددجویان عنوان کرد. 

* تشکیل پرونده شخصیت برای زندانیان خراسان شمالی

بلوکی، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در زندان‌های استان را تشکیل پرونده شخصیت برای مددجویان زندانی عنوان کرد.

وی افزود: این مهم با بهره‌گیری از مشاوران مجرب برای مددجویان زندان‌های استان تنظیم که سوابق افراد در این پرونده‌ها وجود دارد.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی تصریح کرد: افزون بر این تمامی افرادی که وارد زندان‌های استان شده دارای پرونده از حیث اشتغال، تحصیلات بوده که زندان‌ها را در انجام مأموریت‌ها کمک می‌کند. 

* نگاه اسلام به زندان اصلاحی و تربیتی است

وی با اشاره به جایگاه زندان در قوانین کشورهای مختلف گفت: البته نگاه اسلام به زندان اصلاحی و تربیتی بوده و بر همین مبنا در ایران تلاش شده تا به کرامت انسانی، افراد در زندان‌ها به منظور اصلاح و تربیت و بازگشت به زندگی سعادتمند توجه شود.

بلوکی افزود: بحث زندان در جوامع امروزی پذیرفته شده، برخی از جوامع زندان را صرفاً جنبه مجازات و تنبیه می‌دانند، برخی کشورها نیز به بحث زندانی به عنوان یک مجرم نگاه می‌شود، لیکن در کشورمان به زندانی به دیده اصلاحی نگریسته تا در قالب ارائه برنامه‌های فرهنگی افراد در زندان‌ها اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه مبنای کار ما فرهنگی و در قالب آموزش‌های قرآن، احکام و تربیت اسلامی است، تصریح کرد: با این رویکرد توفیقات زیادی برای زندان‌ها رقم خورده و بازگشت به زندان‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول