اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میمنت نیمه شعبان و هفته قوه قضاییه

20 زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

همزمان با نیمه شعبان و هفته قوه قضاییه به همت ستاد دیه استان اردبیل 20 زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند.

20 زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در سالن اجتماعات دادگستری اردبیل برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: تنها دینی که به کرامت بشر و حقوق آنها در همه حال توجه داشته است، دین اسلام است به طوریکه حق و حقوق ویژه برای زندانیان و افراد در بند قائل شده است.

غلامعلی رضایی تصریح کرد: در هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام به موضوع پرورش و اصلاح صحیح انسان‌ها توجه نشده است چرا که حقیقت اسلام حقیقت اعتلا و پرورش بشر در ابعاد مختلف است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از این مبانی سفارش شده تلاش برای آزادی زندانیان به ویژه زندانیان گرفتار در بند به دلیل جرایم غیرعمدی است که بعد از پیروزی انقلاب به همت ستاد دیه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و سالانه در استان اردبیل 300 تا 400 نفر با کمک خیرین و تسهیلات بانکی با بهره کم از زندان‌ها آزاد شدند.

رضایی اضافه کرد: این حرکت در حقیقت نوعی عزت و کرامت بخشیدن به انسان‌هایی است که غیرعمد گرفتار زندان شدند و ناخواسته در بند حبس بوده و با کمک افراد خیراندیش و نیکوکار بستر آزادی آنها فراهم آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم رئیس ستاد دیه استان اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: 20 زندانی که امروز به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند در ماه‌های گذشته به دلایل مختلف و غیرعمد به زندان افتاده بودند که تلاش شد با کمک خیرین و تسهیلاتی که بانک‌های عامل پرداخت کردند، زمینه آزادی آنها فراهم آید.

علی انزابی یادآور شد: سالانه بیش از 268 پرونده به این ستاد برای رسیدگی و مساعدت به افراد کم توان مالی که گرفتار زندان و حبس‌های طولانی مدت شدند به ستاد دیه ارجاع داده می‌شوند که با بررسی آنها سعی می‌شود این زندانیان با کمک‌های انجام شده از حبس بیرون آیند.

وی ادامه داد: تا ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم تا زمینه آزادی 30 نفر دیگر را نیز فراهم کنیم به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون 150 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از حبس آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

انزابی در ادامه از ارجاع 150 پرونده جدید به زندان‌ها در قالب جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: مبلغ کل بدهی آنها هشت میلیارد تومان است که امیدواریم با برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و کمک بانک‌های عامل بتوانیم تا پایان شهریورماه زمینه آزادی این تعداد از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم آوریم.

رئیس ستاد دیه استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این اقدامات و حرکت‌ها از سوی خیرین زمینه آزادی زندانیان و امیدواری بیشتر آنها را به رهایی از حبس فراهم کرده که پیش‌بینی می‌کنیم همچنان این فرآیند تقویت شده و تعداد زیادی از زندانیان غیرعمد از زندان‌های استان بیرون آیند.

انتهای پیام/62004/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول